تاریخ انتشار :

دادگاه عالی اداری فرانسه

غذای حلال در مدارس با اصل سکولاریسم مغایرت ندارد

دادگاه عالی اداری فرانسه اعلام کرد: غذای حلال در مدارس با اصل سکولاریسم مغایرت ندارد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از القدس العربی، دادگاه عالی اداری فرانسه اعلام کرد: غذای حلال در مدارس با اصل سکولاریسم مغایرت ندارد.

این دادگاه اعلام کرد: شهرداری شهر شلون سورسون در شرق فرانسه به ابطال قانون سال ۲۰۱۵ میلادی که قانون تهیه غذای جایگزین خالی از گوشت خوک برای دانش آموزان مسلمان و یهودی را لغو کرده بود، اعتراض کرد.

دادگاه عالی اداری فرانسه تاکید کرد: ارایه وعده غذایی جایگزین خالی از گوشت خوک و مشتقات آن در مدارس با اصل سکولاریسم مغایرت ندارد.

شهرداری شهر شلون سورسون با همه پرسی سال ۲۰۱۵ میلادی  قانون ارایه وعده های غذایی جایگزین برای دانش آموزان مسلمان و یهودی در روزهایی را که غذای گوشت خوک تهیه می شود، لغو کرد. این قانون در مدارس این شهر از دهه هشتاد اجرا می شد.

اما والدین دانش آموزان مسلمان و یهودی به لغو این قانون اعتراض کردند و شکایت قضایی را برای لغو این قانون ارایه کردند.

در ۲۰۱۷ میلادی، دادگاه دیژون تصمیم این شهرداری فرانسه را لغو کرد و لغو این قانون را مغایر با توافقنامه های بین المللی حقوق کودکان و قانون این کشور دانست.

راستگرایان افراطی در فرانسه از سال‌ها پیش تلاش کردند که عرضه غذاهای حلال در مدارس را ممنوع کنند. به طوری که «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای افراطی فرانسه  عرضه غذای حلال را مغایر با ارزش های یک دولت لائیک می داند.

منبع: شبستان

<

>

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار