تاریخ انتشار :

داغستان

عروسک سخنگوی قرآنی مُسلیمه

«مسلمه»(بانوی مسلمان) نام عروسک سخنگویی است که در ماخاچ قلعه، پایتخت جمهوری داغستان روسیه، طراحی و تولید شده است و قابلیت خواندن قرآن و نماز را دارد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از اسپوتنیک عربی، «مسلمه» که به روسی «مُسلیمه» خوانده می‌شود، عروسکی سخنگوست که می‌تواند سوره‌هایی از قرآن را بخواند و اسماء الحسنی را، که ۹۹ نام نیکوی خداوند و برگرفته از قرآن است، بگوید.

این عروسک همچنین قابلیت آموزش نمازهای پنج‌گانه را دارد و «مریم شاریبووا»، کارآفرینی از ماخاچ قلعه، پایتخت جمهوری داغستان، آن را طراحی و تولید کرده است.

وی به خبرگزاری روسیه گفت: این عروسک به کسانی که قادر به آموزش نماز به فرزندانشان نیستند کمک می‎کند. همچنین می‌تواند صاحبش را به اسمش صدا کند.

این بانوی روس‌تبار افزود: در حال حاضر ۱۰۰ تا ۱۵۰ عدد در ماه از این عروسک را تولید می‎کنیم و در نظر داریم تولید ماهانه را به ۵۰۰ عدد برسانیم. این عروسک به‌زودی به غرفه‎های مراکز تجاری در ترکیه و خاورمیانه می‎رسد و پس از آن برای فروش در کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا عرضه می‎شود.

مرکز حمایت از صادرات منطقه‌ای روسیه نیز اعلام کرد: درخواست‎هایی برای عرضه این محصول در بازارهای خاورمیانه و ترکیه وجود داشته و تولیدکننده اعتماد ما را جلب کرده و این عروسک برای کودکان محصولی مطمئن و امن است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار