تاریخ انتشار :

انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه

انتشار کتاب «تاریخ فلسفه عرب‌ها و مسلمانان» به زبان روسی

کتاب درسی ـ دانشگاهی «تاریخ فلسفه اسلامی» با عنوان «تاریخ فلسفه عرب‎ها و مسلمانان» به زبان روسی در روسیه چاپ و منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا)، این کتاب به زبان روسی با حمایت بنیاد ابن سینا و با مشارکت انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه از سوی انتشارات صدرا چاپ و منتشر شده و نسخه ویرایش شده و تکمیل شده مجموعه دو جلدی «تاریخ فلسفه اسلامی» است که در سال ۲۰۱۳ از سوی بنیاد ابن سینا منتشر شد.

این کتاب به شکل‌گیری فلسفه و کلام در میان مسلمانان پرداخته و مکاتب فلسفی و کلامی مختلف را مورد بررسی قرار داده است. همچنین در این اثر به جریان‌هایی مانند اسماعیلیه و تصوف و اندیشه‎های اشخاصی نظیر ابن خلدون، شیخ اشراق، ابن سینا و فلاسفه عصر صفوی به صورت مفصل پرداخته شده است.

در ویرایش جدید این اثر مطالبی مانند زندگی و دیدگاه‎های فلسفی ناصر خسرو، فلسفه ایران در قرن یازده تا پانزدهم هجری، دیدگاه‌های فلسفی سنایی، دفتر چهارم جلال‌الدین رومی، مطالبی از حق‌الیقین محمود شبستری، تفسیر رباعیات عبدالرحمان جامی و مباحث فلسفی قرآن و سنت و آموزه‎های کلامی استخراج‌شده از آن‌ها اضافه شده‎اند.

اثر مذکور به همت مجموعه‎ای از اساتید برجسته و صاحب نام روس و زیر نظر «اسمیرنوف» رئیس انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه در مجموعه کتاب‎های «اندیشه فلسفی جهان اسلام» تألیف شده است. 

این اثر برای دانشجویان رشته فلسفه اسلامی و اسلام‌شناسان و علاقه‌مندان بسیار مفید و قابل استفاده است

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار