تاریخ انتشار :

اقتصاد حلال

تفاهم نامه تایوان و برونئی برای ارتقای اقتصاد حلال

پنجشنبه ، مقامت دو کشور تایوان و دارالسلام برونئی برای تقویت اقتصاد حلال و سازگار با شریعت اسلامی، بین دو طرف تفاهم نامه همکاری را امضا کردند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از focustaiwan، پنجشنبه مقامات رسمی دو کشور تایوان و برونئی برای ارتقای اقتصاد حلال تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند

سند تفاهم‌نامه مشترک در مورد توسعه و تجارت محصولات سازگار با شریعت اسلامی، توسط پنگیران هاریس دورامان ، رئیس شورای تجارت دارالسلام برونئی در منطقه و  اندرو لی، نماینده تایوان به امضاء رسید.

این منطقه شامل برونئی، اندونزی، مالزی و فیلیپین شرقی می‌شود .

لی به خبرنگاران گفت که تفاهم‌نامه در نتیجه بحث ۱۰ ماهه‌ای است که توسط دفتر اقتصادی و فرهنگی تایپه در برونئی و  شورای تجارت آغاز شده است.

لی گفت: این به عنوان کاتالیزور و بستری برای اتصال و همکاری و کشف فرصت‌ها در ایجاد یک زنجیره تأمین جدید متصل کننده تایوان و برونئی و بازارهای جهانی مسلمانان عمل خواهد کرد.

به گفته لی ، این تفاهم نامه با هدف تقویت همکاری در صنعت حلال، کاهش موانع فنی در تجارت و تسهیل روابط دو جانبه بین تایوان و برونئی، به ویژه با توجه به برنامه‌های توسعه و ارتقای صادرات حلال است.

وی همچنین در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد حلال و سرمایه‌گذاری‌های مشترک احتمالی در زنجیره ارزش حلال بین تایوان و برونئی تمرکز دارد.

به گفته لی ، برونئی از موقعیت خوبی برخوردار است تا شکاف بین اروپا ، خاورمیانه ، آمریکای جنوبی و تایوان را در صنعت حلال ، که یک محرک اقتصادی جهانی است و ۱.۹ میلیارد جمعیت مسلمان را در بر می‌گیرد ، برطرف کند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار