تاریخ انتشار :

انجمن بهداشت و روان کانادا

آسیب‌های روانی اسلام‌هراسی و تبعیض علیه زنان مسلمان درکانادا

انجمن بهداشت و روان کانادا در در مطالعه ای پیرامون آسیب‌های روانی اسلام‌هراسی و تبعیض علیه زنان مسلمان در تورنتو بزرگ و منطقه همیلتون مطالعه‌ای انجام داده که نشان دهنده وخامت اوضاع در جامعه کنونی بود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از muslimlink، انجمن بهداشت  و روان کانادا در مورد آسیب‌های روانی اسلام‌هراسی و تبعیض علیه زنان مسلمان در تورنتو بزرگ و منطقه همیلتون مطالعه‌ای انجام داد.

این پروژه تحقیقاتی مبتنی بر جامعه، بهداشت روان زنان مسلمان ، از زنان مسلمان در تورنتو بزرگ و منطقه همیلتون  خواسته است تا تجربیات دست اول خود در زمینه بهداشت روان و خدمات بهداشت روان را توصیف کنند.

روبی لطیف دارای دکترای علوم اجتماعی از دانشگاه رویال رودز، سارا رودریگز دانشیار پژوهشی موسسه تنوع دانشگاه رایرسون و اندرو گالی از انجمن بهداشت و روان ملی کاناد این تحقیقات را انجام دادند.

این تحقیقات نشان داد که مسلمانان کانادای اهداف اصلی جرایم نفرت محور، پرخاشگری و تبعیض هستند و به ویژه زنان مسلمان بیشتر از مردان با تبعیض و بدرفتاری روبرو می‌شوند که داشتن حجاب و آشکار بودن دین آن‌ها می‌تواند دلیل اصلی آن باشد.

به گفته محققان، جای تعجب نیست که تجربه پرخاشگری و تبعیض می‌تواند دست به دست هم بدهد و با مشکلات بهداشت روان همراه باشد.

محققان در این مطالعه در گروه‌های متمرکز با ۱۳ زن مسلمان تشکیل داده و با ۱۰ متخصص بهداشت روان مصاحبه کردند تا درک کنند چگونه می‌توان خدمات بهداشت روان و حمایت از زنان مسلمان را بهبود بخشید. این مطالعه همچنین به چرایی عدم دسترسی زنان مسلمان به خدمات و چگونگی تشویق آن‌ها برای جستجوی حمایت پرداخت.

زنان در این تحقیق نشان دادند که با انگ و تبعیض روبرو هستند. مشکلات فرهنگی، مذهبی یا خانوادگی در مورد بهداشت روان وجود داشت که مانع دسترسی زنان به مراقبت‌های بهداشت روان می‌شد. این زنان همچنین با ارائه‌دهندگان خدمات روبرو شدند که فرهنگ و ایمان خود را نمی‌فهمیدند و آنها را مورد قضاوت قرار می‌دادند.

زنان در این مطالعه همچنین هزینه‌های بالای درمان و کمبود خدمات در جامعه خود را از موانع دریافت کمک‌های بهداشت روان عنوان کردند

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار