تاریخ انتشار :

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)،

اسلام هراسی و دین گریزی اساتید دانشگاههای امریکا

در گزارشی که توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی در سال جاری منتشر گردید، ۴۰% دانشجویان دانشگاه‌های کالیفرنیا از تبعیض و اسلام‌هراسی به ویژه از سوی اساتید ابراز شکایت کرده‌اند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از sacbee، پس از اوج گیری جرایم نفرت محور علیه مسلمانان، پس از انتخابات ۲۰۱۶ در ایالات متحده آمریکا، بسیاری از دانشجویان مسلمان و اقلیت‌ها در دره سن خوآکوین مرکزی در کالیفرنیا می‌گویند که هنوز در دانشگاه احساس امنیت نمی‌کنند و با تبعیض اساتید و هم‌کلاسی‌هایشان روبرو هستند.

طبق گزارش جدید شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، در سال جاری، در تحقیقی که از نزدیک به ۵۶۸ دانشجو در مناطق سنترال وی، ساکرامنتو ، لس‌آنجلس ، سن دیگو و سانفرانسیسکو انجام گرفت، نشان  داده شد که تقریباً ۴۰٪ از افراد مورد مطالعه هنگام تحصیل در دانشگاه تبعیض یا اسلام‌هراسی را تجربه کرده‌اند.

دانشجویان در مصاحبه با خبرنگاران گفتند که بیشترین تبعیض را از سوی اساتیدی احساس می‌کنند که بحث‌های مربوط به اسلام را خاتمه داده و دانشجویان دیگر را به گفتن سخنان تحقیرآمیز علیه مسلمانان تشویق می کنند.

یاسمن ، دانشجوی ایالت فرسنو که می‌خواست ناشناس باقی بماند و نمی‌خواست از نام خانوادگی‌اش استفاده شود، زیرا نگران انتقام‌گیری از سوی اساتید بود در این باره گفت: که او سال گذشته د در یک کلاس مردم‌شناسی شرکت کرد و استاد او را به خاطر داشتن روسری و لباس پوشیده و بلند مورد تبعیض قرار داده است.

یاسمن گفت: بعد از اینکه استاد به کلاس گفت که مذاهب «علم را تأیید نمی کنند»  با او درگیر شده است. یاسمن خواستار توضیحات شد زیرا وی گفت که به مسلمانان آموخته شده است که به علم ایمان بیاورند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار