تاریخ انتشار :

مؤسسه تحقیقاتی Dinar Standard

۱۵ اقتصاد برتر اسلامی جهان از دید موسسه امریکایی

براساس گزارش یک مؤسسه آمریکایی، کشورهای جنوب شرق آسیا در صدر ۱۵ اقتصاد برتر اسلامی جهان قرار دارند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از Bossiness Times، در آخرین گزارشی که در مورد اقتصاد اسلامی جهان از سوی مؤسسه تحقیقاتی Dinar Standard آمریکا منتشر شده است، سه کشور آسیایی (واقع در جنوب شرقی این قاره) مالزی، اندونزی و سنگاپور در میان ۱۵ اقتصاد برتر جهان برای بازار اسلامی قرار گرفتند.

در این پژوهش مالزی بالاترین رتبه را در بین ۱۵ کشور اسلامی دارد. این کشور در بخش‌هایی مانند غذای حلال، ایجاد امکانات مناسب برای گردشگران مسلمان، داروسازی و مواد آرایشی حلال پیشتاز است. اندونزی در حوزه تأمین مالی اسلامی و سنگاپور در بخش بازار مواد غذایی حلال پیشتاز هستند.

به گفته راشید لارار، بنیانگذار یک شرکت محصولات حلال آرایشی، تقاضا برای محصولات آرایشی حلال در خاورمیانه، اندونزی، مالزی و همچنین در میان مسلمانان اروپا در حال افزایش است. البته محصولات ما برای همه افراد قابل استفاده است.

میخائیل ملوین گو(Mikhail Melvin Goh)، کارشناس گردشگری حلال، در مورد این گزارش گفت: کل منطقه جنوب شرق آسیا بازیگری مهم در اقتصاد اسلامی جهان است. علاوه بر این نقش کشورهای پیشرو در این بازار مانند مالزی، اندونزی، سنگاپور، تایلند، فیلیپین، کره جنوبی و برونئی در این گزارش برجسته شده است.

Dinar Standard یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره مستقر در ایالات متحده است که بر بخش‌های مختلف بازار و اقتصاد اسلامی تمرکز دارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار