تاریخ انتشار :

هانوی

معرفی پتانسیل‌های بازار جهانی غذای اسلامی و حلال در ویتنام

رویداد آنلاین حلال در هانوی پایتخت ویتنام با حضور بیش از ۳۰۰ نماینده از داخل و خارج از این کشور به منظور ارتقاء پتانسیل‌های بازار جهانی غذای اسلامی و حلال برگزار گردید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، به نقل از vietnamplus، رویداد آنلاین حلال در هانوی، پایتخت ویتنام، ۳۰ نوامبر با حضور بیش از ۳۰۰ نماینده از داخل و خارج این کشور به منظور معرفی پتانسیل‌های بازار جهانی غذای اسلامی و حلال برگزار گردید.

برای اولین بار بود که چنین رویدادی به میزبانی وزارت امور خارجه و وزارت کشاورزی و توسعه روستایی در ویتنام برگزار می‌شد تا آگاهی عمومی در مورد پتانسیل بازار حلال و اقدامات لازم برای کمک به شرکت‌های ویتنامی برای دستیابی موثر به زنجیره تأمین حلال افزایش یابد.

این مجمع همچنین به شرکت‌های ویتنامی این فرصت را داد تا با واردکنندگان عمده اروپا، هند، ترکیه، امارات، عمان، مراکش و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع آفریقای غربی ارتباط برقرار کنند.

هوانگ کوانگ فونگ نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام ، گفت که بازار حلال به سرعت در حال رشد است و آسیا ، خاورمیانه – آفریقا ، اروپا و قاره آمریکا را در بر می‌گیرد و شامل مواد غذایی ، مواد آرایشی و بهداشتی است.

به گفته فونگ ، در سراسر جهان نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان وجود دارد و هزینه غذای حلال امسال ۱.۴ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰  این رقم به ۱۵ تریلیون دلار افزایش پیدا کند.

لی مین هوان، معاون وزیر کشاورزی و توسعه روستایی به وزارتخانه‌ها، آژانس‌ها و محلات پیشنهاد داد که صاحبان مشاغل ، انجمن‌ها و آژانس‌های صدور گواهینامه حلال، کمک به شرکت‌ها در پیوستن به زنجیره تولید محصولات حلال جهانی را ادامه دهند.

معاون وزیر امور خارجه دانگ مین خوی گفت آژانس‌های ویتنامی در خارج از این کشور به کمک شرکت‌های داخلی برای دسترسی به بازارهای حلال در سراسر جهان‌، به ویژه در مراکز مهم غذایی، کمک به گسترش مبادلات بین مردم، بین ویتنام و کشورهای اسلامی و ارتقا تبادل فرهنگی و گردشگری ملل اسلامی به ویتنام کنک خواهند کرد.

در حاشیه این همایش ، نمایشگاهی از محصولات برجسته حلال و محصولات ویتنامی مطابق با استانداردهای حلال مانند چای ، قهوه ، دانه های ساچی‌اینچی و غذاهای دریایی نیز برگزار شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار