تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی جاکارتا در اندونزی

برگزاری دوره‌ مجازی «شیعه پاسخ می‌‌‌‌‎دهد»

مرکز اسلامی جاکارتا در اندونزی با توجه به تداوم شیوع کرونا، دوره‌های آموزش مباحث اسلامی را با عناوین مختلف از جمله «شیعه‌ پاسخ می‎دهد» در این مرکز به صورت مجازی برگزار کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، دوره‎های آموزشی مرکز اسلامی جاکارتا که پیش از کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شد، براساس بررسی‌ و نیازسنجی صورت گرفته در شرایط شیوع کووید ۱۹ به صورت مجازی ادامه یافته است.

«شیعه پاسخ می‎دهد» با موضوعاتی همچون گسترش شیعه در جهان، ریشه تشیع، نقش شیعه در گسترش علوم و پاسخ به برخی شبهات متعارف، «کلام جدید» برای آشنایی دانشجویان با مسائل مرتبط به منطق دین، هرمنوتیک، پلورالیسم دینی، «آشنایی با فلسفه اسلامی» در راستای تصمیم دولت اندونزی مبنی بر توسعه علوم عقلی با هدف جلوگیری از افراط‌گرایی برای معلمان و دانشجویان از جمله این دوره‌هاست.

 

«آشنایی با عرفان اسلامی» با محوریت شرح اربعین حضرت امام(ره) و مباحث انسان کامل، وحدت وجود، قطب در عرفان، امامت در عرفان و مراحل سلوک الی الله تعالی، «آشنایی با منطق»، «جامعه‌شناسی دینی» و «فقه اسلامی» (احکام براساس فتاوی مقام معظم رهبری دام ظله) از دیگر موضوعات دوره‎های مجازی مرکز اسلامی جاکارتاست.

در بخشی از این دوره‌ها نیز «اخلاق اسلامی»، «مشاوره برای خانواده‌ها»، «مشاوره قبل از ازدواج»، «روانشناسی کودک»، «دوره نونهالان» شامل کلاس‎های قصه‌گویی برای کودکان و آموزش مسائل دینی و تاریخ اهل بیت(ع)، «مطالعات اسلامی» و «عقاید اسلامی» تبیین و تدریس می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار