تاریخ انتشار :

مهدی فوقی نویسنده این اثر مبلغی مذهبی

«مشق‌های مشرقی»؛ روایت سفر به هشت‌گوشه جهان

در پایان این متن با ادبیاتی زیبا به فاتحه خواندن مبلغ برای تنها پسر مالک خودرو فیات و صاحب تیم فوتبال یوونتوس که اسلام آورد و به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید، اشاره می‌شود.

 

13930807000258_PhotoA
به گزارش رهیافتگان به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی فوقی نویسنده این اثر مبلغی مذهبی است که برای تبلیغ دین به اروپا و آفریقا سفر کرده و یادداشت‌های این سفر را در کتاب «مشق‌های مشرقی» آورده است.

در فهرست «مشق‌های مشرقی» با عناوینی همچون «عریضه»، «در سپیده سفر»، «ناقوس‌ها برای که به صدا در می‌آیند»، «سگ‌ها و سنگ‌ها»، «یک جماعت تشنه و دو قدم تا دریا»، «از دل گریخته‌ها به بهشت نمی‌روند»، «خواب بی‌خدایان»، «بیداری باورها»، «جغرافیای تکبیر» و «شهید بروکسل» رو به رو می‌شویم که تا حدودی نشان از نوآوری و ذوق ادبی نویسنده دارند.

یاداشت نخست این اثر روایت بازدید از کلیسای رم ایتالیاست که مبلغ از نیمه تعطیل، مخروبه بودن و در عین حال بی‌مشتری بودن آن خبر می‌دهد؛ همان کلیسایی که سینمای غرب تلاش می‌کند آن را مملو از جمعیت نشان دهد. در پایان این متن با ادبیاتی زیبا به فاتحه خواندن مبلغ برای تنها پسر مالک خودرو فیات و صاحب تیم فوتبال یوونتوس که اسلام آورد و به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید، اشاره می‌شود.

یادادشت دوم ترسیم چهره تمدن غرب در شهر بروکسل است که نویسنده به مشروب خوردن مردان در معابر عمومی می‌پردازد و البته از گفتن بعضی حرف‌ها که به قول خودش حیای شرقی اجازه مطرح‌ شدنشان را نمی‌دهد، خودداری می‌کند.

مبلغ در یادداشت «سگ‌ها و سنگ‌ها» با اشاره‌ای ظریف به کارتون مشهور بل و سباستین، شهر مادرید را توصیف می‌کند و از زندگی در تنهایی، بی خانواده بودن و همزیستی آدم‌ها با سگ‌های خانگی به عنوان همراه سخن می‌گوید.ادواردو

یادداشت دیگر کتاب «مشق‌های مشرقی» روایت شهید بروکسل است. شیخ عبدالله از مبلغان مسجد امام رضا(علیه السلام) در منطقه آندرلخت کشور بلژیک بود که در کانون توطئه علیه اسلام ناب محمدی، از در تمام مراحل زندگی تا شهادت به تبلیغ دین محمد(صلی الله علیه وآله) پرداخت. این روحانی اندیشمند قربانی تعصبات وهابیون جهل‌زده‌ای شد که توهم ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی را در سر داشتند.

متولد شدن زینبی دیگر در دل اروپا و در کشور اتریش، داستان دختری است که کمی با ادیان مختلف آشنایی دارد و پس از یافتن پاسخ سئوالاتش درباره اسلام، شهادتین می‌گوید و مسلمان می‌شود. این داستان ماحصل خوبی برای سفر این مبلغ به دور دنیاست که برای خوانندگان کتاب در پایان، روایت می‌شود.

کتاب «مشق‌های مشرقی» از سوی انتشارات حیات طیبه منتشر شده و با شمارگان هزار نسخه و بهای سه هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار