تاریخ انتشار :

اسلام‌هراسی؛

نوامبر ماه آگاهی از اسلام‌هراسی در انگلیس

ماه نوامبر درانگلیس، ماه آگاهی رسانی اسلام‌هراسی است، در حالی که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر وضعیت اسلام‌هراسی در این کشور به شدت وخیم شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از cambridge-news، نوامبر ماه آگاهی از اسلام‌هراسی در انگلیس است که هدف آن مقابله با پیش داوری‌هایی است که مسلمانان انگلیسی اغلب تحمل می‌کنند.

در حالی که در نوامبر ۲۰۲۰، وزارت کشور انگلیس گزارش داد که ۵۰% جرایم نفرت محور بین سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ در ولز و انگلستان علیه مسلمانان رخ داده‌اند، به نظر می‌رسد هیچ گروه مذهبی دیگری در این مناطق بیشتری از مسلمانان با تبعیض و سوءبرخورد روبرو نباشند. همچنین گزارش شده است که حملات اسلام هراسی پس از حوادث تروریستی اخیر افزایش یافته است.

پس از حمله سال ۲۰۱۹ در کرایست چرچ  نیوزیلند ، حملات اسلام هراسی تقریباً ۵۹۳% افزایش یافت و پس از بمب‌گذاری‌های منچستر در سال ۲۰۱۷ ، حملات افزایش ۷۰۰ درصدی داشته اند.

شهیده رحمان نویسنده و معتمد مسجد جامع کمبریج می‌گوید: ما هرگز از کلمه اسلام‌هراسی استفاده نمی‌کردیم. با وجودی که تقریبا همه مسلمانان کم و بیش با اسلام‌هراسی مواجه می‌شوند.

وی افزود: من در کمبریج بزرگ شدم. آن زمان ما با نژادپرستی روبرو می‌شدیم اما با اسلام‌هراسی نه. به ما می‌گفتند« به همان جایی که از آن آمده‌ای برگرد» اکنون «دین» ما را هدف قرار داده‌اند نه جایی که از آن آمده‌ایم.

وی با اشاره به ۱۱ سپتامبر خاطرنشان کرد: از اوایل سال ۲۰۰۰ به دلیل حوادث اتفاق افتاده در سراسر جهان وضعیت مسلمانان بدتر شد. و اسلام به چشم همه آمد و توجه منفی علیه آن بیشتر شد.

 عثمان بات امام جماعت  مسجد کمبریج و هرتفوردشایر می‌گوید: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که دین ما نادرست معرفی شود. یکی از تعالیم در اسلام که همیشه وجود دارد این است که اگر کسی جان یک انسان بی‌گناه را بگیرد، شبیه این است که جان همه بشریت را گرفته است. نجات یک زندگی شبیه نجات همه بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است یک مسلمان به شخص بی‌گناهی آسیب برساند؟ این کار خلاف آموزه‌های اسلام است.

وی گفت: رسانه ها وظیفه دارند دیدگاهی متعادل از اسلام را به تصویر بکشند. ما مسلمانان اشتراکات زیادی با همه داریم. هراس به ما کمک نمی‌کند تا در جامعه ادغام شویم و این اشتراکات را نشان  دهیم. به همین دلیل نیز باید صلح را تبلیغ کنیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار