تاریخ انتشار :

سازمان همکاری اسلامی

تعیین روز بین المللی اسلام هراسی توسط سازمان همکاری اسلامی

سازمان همکاری اسلامی تصمیم گرفته است روز ۱۵ مارس که سالگرد حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ در نیوزیلند است را به عنوان روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی تعیین کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از «milligazette»،سازمان همکاری اسلامی تصمیم گرفته است روز ۱۵ مارس که سالگرد حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ در نیوزیلند است را به عنوان روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی تعیین کند.

 

شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی قطعنامه ای را در این زمینه منتشر کرد.پاکستان پیشنهاد کننده صدور این قطعنامه بود که نسبت به اسلام هراسی که به عنوان نوعی نژادپرستی و تبعیض مذهبی  در حال افزایش است،ابراز نگرانی می کند.

این قطعنامه که به اتفاق آرا تصویب شد  ابراز نگرانی می کند که اسلام هراسی ، به عنوان نوعی نژادپرستی و تبعیض مذهبی  در حال افزایش است.در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است: قطعنامه صادر شده از سوی سازمان همکاری اسلامی همچنین نگرانی خود را از حوادث اخیر هتک حرمت قرآن کریم و چاپ مجدد کاریکاتورهای پیامبر اکرم (ص) که به احساسات بیش از ۱٫۸ میلیارد مسلمان در سراسر جهان آسیب زده است ، ابراز کرده است.

 

بر اساس این قطعنامه ۱۵ مارس هر سال به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی شناخته می شود.«شاه محمود قریشی» ،وزیر امور خارجه پاکستان که سرپرستی هیئت پاکستانی در نشست وزیران کشورهای عضو  شورای همکاری اسلامی را بر عهده داشت، در این باره گفت : تصویب این قطعنامه بازتاب احساسات میلیاردها مسلمان است که به ادیان دیگر احترام می گذارند و انتظار احترام مشابه به اسلام و پیامبر اکرم (ص) را دارند.

منبع: شبستان

 

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار