تاریخ انتشار :

تاریخ استعمار فرانسه

جنایتهای فرانسه در کشورهای اسلامی در صد سال گذشته

غربیها در حالی اسلام را دین “تروریسم” می‌خوانند که مطالعه تاریخ نه‌چندان دور این ملل “تروریسم” واقعی را به‌خوبی توصیف می‌کند! مورخ “جک گورکی” تخمین زده است که از زمان ورود فرانسه در ۱۸۳۰ تا زمان عزیمت آن در ۱۹۶۲، ۱۰میلیون مسلمان الجزایری کشته شدند!

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   اخیراً رئیس جمهور فرانسه اسلام را دینی افراطی دانست و از انتشار کاریکاتور‌های موهن و توهین به مقدسات اسلامی حمایت کرد.

غربیها در حالی اسلام را دین “تروریسم” می‌خوانند که مطالعه تاریخ نه‌چندان دور این ملل “تروریسم” واقعی را به‌خوبی توصیف می‌کند! برای مثال به‌هنگام اشغال چاد در سال ۱۹۱۷ توسط فرانسه، اشغالگران فرانسوی ۴۰۰ نفر از مسلمانان چاد را جمع کردند و سر آنها را قطع کردند!

بنا بر مقالات مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس که معمولاً با عنوان مختصر سیانس‌پو (به‌فرانسوی: Sciences Po) شناخته می‌شود، هنگام ورود فرانسه به شهر آگوات در الجزایر در سال ۱۸۵۲، دوسوم جمعیت این کشور توسط اشغالگران فرانسوی منقرض شدند!

فرانسه از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۶، ۱۷ آزمایش هسته‌ای در الجزایر انجام داد، تعداد قربانیان این آزمایشها، از ۲۷ تا ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده‌اند که البته تأثیرات آن تا به امروز نیز ادامه دارد.

۱۱ میلیون معدن الجزایر به‌مدت ۱۳۲ سال به اشغال درآمد و فرانسویها در ۷ سال ابتدای ورود خود، یک‌میلیون مسلمان و در ۷ سال پایانی حضور خود در الجزایر، یک میلیون و نیم مسلمان را به قتل رساندند.

مورخ “جک گورکی” تخمین زده است که کل کشته‌شدگان الجزایری از زمان ورود فرانسه در ۱۸۳۰ تا زمان عزیمت آن در ۱۹۶۲، ۱۰ میلیون مسلمان است!

فرانسه تونس را به‌مدت ۷۵ سال، الجزایر ۱۳۲ سال، مراکش ۴۴ سال و موریتانی را ۶۰ سال به استعمار خود درآورده بود!

هنگامی که فرانسه در لشکرکشی معروف خود وارد مصر شد، سربازان فرانسوی با اسبهایشان وارد مساجد شدند و در حالی که شراب می‌نوشیدند، به زنان مقابل خانواده‌شان تجاوز کردند و تعدادی از مساجد را به اصطبل اسبهای خود تبدیل کردند!

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :


  1. فراهانی گفت:

    سلام
    لطفاً رفرنس یا مرجع این مطالب و آمارها را ذکر کنید
    چون من هیچ نویسنده یا کتاب و مورخی با موضوعات و نوشته ها پیدا نکردم
    با تشکر

آخرین اخبار