تاریخ انتشار :

نقیب الساده الاشراف در مصر

پویش معرفی مساجد اهل بیت علیهم السلام در مصر توسط سندیکای «الساده الاشراف»

سندیکای «الساده الاشراف» مصر از راه اندازی پویشی برای معرفی مساجد اهل بیت علیهم السلام در مصر خبر داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از «اخبار الیوم»، سید «محمود شریف» نقیب الساده الاشراف در مصر گفت: در ادامه برگزاری جشن ها به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) پویشی به منظور معرفی مساجد اهل بیت علیهم السلام  در مصر راه اندازی شده است.

 

وی افزود: مصر، یکی از بزرگ ترین سرزمین هایی است که در آن تعداد زیادی بقاع اهل بیت علیهم السلام  قرار دارد.سید محمود شریف تاکید کرد: مساجد اهل بیت علیهم السلام از جایگاه خاصی نزد مردمی که به این مکان ها می آیند، برخوردار است.

وی تصریح کرد: مسلمانان به مناسبت های مختلف به این مساجد می روند و این نشان دهنده اهمیت و ارزش تاریخی مساجد اهل بیت علیهم السلام در مصر است و به همین دلیل پویشی برای معرفی مساجد اهل بیت علیهم السلام را در این کشور به راه انداختیم.

 

مصر کشوری ا‌ست که در شمال شرقی آفریقا واقع شده و پایتخت این کشور قاهره است و زبان رسمی آن، عربی است.

 

قاهره قدیم بافت اصلی شهر، مراکز اقتصادی، اماکن زیارتی زینبیه مقام سیده زینب، رأس الحسین (ع) و سیده نفیسه نوه امام حسن مجتبی (ع) و دانشگاه قدیمی الازهر را در بر دارد و یکی از مناطق پرجمعیت است.

 در مصر افرادی هستند که به خاندان پیامبر از دو نوه آن حضرت حضرت حسن(ع) و حضرت حسین(ع) منتسب هستند و بر آنها عنوان «الساده الاشراف» اطلاق می شود.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار