تاریخ انتشار :

کریستین سرّیژه

زن و شوهر تازه مسلمان آرژانتینی

همسر سوفیا که به «عبدالله» تغییر نام داده در ابتدای جلسه در مورد شیوه مسلمان شدنش و ارتباط اسلام آوردن خود با انقلاب اسلامی ایران توضیحاتی داد و گفت : انقلاب شما مال همه دنیاست و امام کاری کرد که در دنیا مسلمانان عزت پیدا کردند.

 

 

DSC00693

 

 

به گزارش رهیافتگان: دراین نشست عبدالله سرّیژه در مورد خود گفت: نام اول من کریستین سرّیژه وپس از اسلام آوردن عبدالله را برگزیدم،در خانواده ای کاتولیک درکشور آرژانتین متولد ورشد یافته ام،شغل من معلمی است.

گرایش من به اسلام ومطالع وتحقیق درباره این دین،از سن ۱۲سالگی وآشنایی با کتاب مقدس “قران”بوده است،قبل از اسلام آوردن به منظور آشنایی بیشتر با دین اسلام روزانه ۱۰تا۱۵صفحه قرآن می خواندم،سپس با آگاهی از وجود مسجدی در محل شهر اقامت خویش،با دیگر کتب اسلام وروش زندگی مسلمانان آشنا شدم،با بهره گیری از کتابخانه مسجد که بیش از۳۰۰جلد کتاب اسلامی داشت ومطالعه آنها علاقمند به دین اسلام ونهایتا در۱۴سالگی مسلمان شدم ومکتب تشیع را برگزیدم.

وی علت گرایش به اسلام را چنین بیان کرد: تنها اسلام ومکتب تشیع توانست به سوالات ذهنی من پاسخ دهد و عقلانیت اسلام وارائه روش صحیح زندگی کردن از طرف این دین موجب گرایش من به اسلام شد.

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی ایران تاثیر بسزایی در گرایش دیگر ملل به اسلام دارد وامروز جوانان ایرانی،با داشتن پشتوانه انقلاب وخون شهدای جنگ تحمیلی از سد محکمی در برابر دشمنان در زمینه تضادهای فرهنگی وفرهنگ های ناپاک برخوردارند.

وی در سفارش به دانشجویان و جوانان گفت:بیشتر از همه وقت،قرآن وسپس نهج البلاغه بخوانید،به دنبال کسب علم بوده وحافظ ارزشهای انقلابتان باشید.

…………

زن تازه مسلمان که قبلا سوفیا نام داشته و همینک نام مبارک «زهرا» (سلام الله علیها) را برای خود برگزیده است، گفت از طریق موسیقی با اسلام آشنا شده است. وی که از سن ۱۷ سالگی مشغول پژوهش در انواع موسیقی بوده است، با موسیقی عرب که مضامینی اسلامی داشته آشنا شده و با عمق یافتن این آشنایی به اسلام گرویده است.

نکتۀ دیگری که در سخنان سوفیا قابل تامل بود، آشنایی او با زن مسلمان دیگری است که در همسایگی آنها در آرژانتین زندگی می کند.

سوفیا در بین طلاب یزدی افزود: در آرژانتین مردم مسلمانان را بد خلق می دانند و من از دیدن اخلاق خوب این زن تعجب می کردم. خوش اخلاقی این زن باعث شد که بیشتر به او نزدیک شوم و سوالاتی از او بپرسم و بیش از پیش با اسلام آشنا شوم.

همسر سوفیا که به «عبدالله» تغییر نام داده در ابتدای جلسه در مورد شیوه مسلمان شدنش و ارتباط اسلام آوردن خود با انقلاب اسلامی ایران توضیحاتی داد و گفت : انقلاب شما مال همه دنیاست و امام کاری کرد که در دنیا مسلمانان عزت پیدا کردند.

این زوج مسلمان دو فرزند به نام های «حیدرعلی» و «محمد جواد» دارند.

نکتۀ عجیب اینکه سوفیا از تهاجم فرهنگی و تاثیرات آن بر حجاب برخی از زنان ایرانی صحبت کرده و از اینکه برخی در مسئلۀ حجاب دچار مشکل شده اند ابراز ناراحتی کرده و افزود :«از دیدن آنها قلبش به درد می آید.»

نکتۀ قابل تامل دیگر در حرف های صوفیا بیان این نکته بود که مسئلۀ حجاب، با فطرت زن درهم آمیخته است. به گفتۀ صوفیا اگر زنی حجاب را امتحان کند، احساس آرامش و آزادی خواهد کرد و در برابر نگاه های ناپاک مصون خواهد بود.

در پایان جلسه این خانواده مسلمان بر سر مزار شهید گمنام مدفون در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها حضور یافته و فاتحه ای به روح این شهید گمنام نثار کردند.

منبع: حوزه علمیه خواهران یزد- دانشگاه ازاد واحد سما یزد

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار