تاریخ انتشار :

برلین

پروژه خانه وحدت با هدف آوردن ادیان ابراهیمی در زیر یک سقف

«خانه وحدت» با هدف آوردن ادیان ابراهیمی در زیر یک سقف تا سال ۲۰۲۳ میلادی در «برلین» ساخته خواهد شد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از « evangelicalfocus»، «خانه وحدت» با هدف آوردن ادیان ابراهیمی در زیر یک سقف تا سال ۲۰۲۳ میلادی در «برلین» ساخته خواهد شد.

 

این مرکز که در «برلین» آلمان ساخته می شود ساختمان بسیار بزرگی است که یهودیان،مسیحیان و مسلمانان در آن خانه مشترکی برای عبادت خواهند داشت.به گفته رهبران این پروژه ، هدف از ساختن «خانه وحدت» این است که نشان داده شود ادیان می توانند الگویی از همزیستی مسالمت آمیز در برابر همه ظلم هایی که به نام دین انجام می شود را داشته باشند.

این پروژه نه تنها مورد حمایت مالی کمک کنندگان شخصی و شرکت های خصوصی از چند کشور قرار گرفته است بلکه با هزینه ۱۰ میلیون یورویی توسط وزارتخانه های داخلی و محیط زیست دولت آلمان حمایت شده است.سایر حامیان مالی ساخت این مرکز دیگر نهادهای عمومی ، اتاق های فکر و بنیادها هستند.

 

پس از پایان کار ، این ساختمان دارای یک کلیسا ، یک کنیسه و یک مسجد خواهد بود که همه آنها توسط یک اتاق مرکزی به هم متصل می شوند.از اولین فعالیت های این مرکزمی توان به برگزاری دعا و نیایش میان ادیانی برای صلح و یک کارگاه آنلاین با حضور افرادی دارای تجربه از ابتکارهای مشابه بومی از آلمان و سوئیس اشاره کرد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار