تاریخ انتشار :

پژوهشگر لبنانی

رفتارهای دوگانه کشورهای غربی، عامل گسترش اسلام هراسی

یک کارشناس لبنانی گفت: رفتارهای دوگانه کشورهای غربی مستقیماً در افزایش اسلام هراسی تا سطوح نگران کننده نقش داشته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از AIN. رفتارهای دوگانه کشورهای غربی مستقیماً در افزایش اسلام هراسی تا سطوح نگران کننده نقش داشته است.

در کشورهای اروپایی، اگرچه یهودستیزی جرم تلقی می شود، اما توهین به اسلام تحت عنوان آزادی بیان مجاز است.

کارشناسان خواستار تفکیک بین آزادی بیان و سخنان نفرت انگیز علیه همه مذاهب از جمله اسلام و قوانینی هستند که اقدامات علیه مسلمانان را جرم تلقی می کنند.

عمرو موسی، دبیرکل اسبق اتحادیه عرب در حساب کاربری خود در فیس بوک گفت: در حالی که یهودستیزی ممنوع است، من نمی توانم درک کنم که اسلام هراسی به عنوان آزادی عقیده تلقی می شود.
موسی از نهادهای قانون اساسی و قانونی در کشورهایی که مسلمانان در معرض تبعیض، بدرفتاری و دو معیار هستند، خواست تا بلافاصله با بی عدالتی مبارزه کرده و توهین علیه دین اسلام و ارزش های آن را جرم انگاری کنند.

همچنین یک روزنامه نگار و پژوهشگر لبنانی، به آژانس آناتولی گفت که غرب و به ویژه فرانسه در مورد مسلمانان دارای دو استاندارد هستند.

به گفته پژوهشگر لبنانی، هرگونه انتقاد از اسرائیل یهودی ستیزی تلقی می شود و به عنوان بخشی از آزادی بیان تلقی نمی شود. اگر غرب صادق بود، به جای آسیب رساندن به مسلمانان به بهانه آزادی بیان، به طور مداوم عمل می کرد و قوانینی را برای محافظت از آنها با دفاع از آزادی یکسان در برابر همه ادیان و عقاید وضع می کرد.

این محقق استدلال کرد که چنین قوانینی از ظهور اسلام هراسی در اروپا جلوگیری می کند و سیاستمداران از استفاده از این موضوعات به عنوان ماده تبلیغات انتخاباتی جلوگیری می کنند.
ماه گذشته، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، مسلمانان فرانسه را به “جدایی طلب” متهم کرد و اسلام را “دینی در بحران” توصیف کرد.

نگرش ماکرون در برابر اسلام، همراه با انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به حضرت محمد (ص) باعث شده است که در چندین کشور مانند قطر، کویت، الجزایر، سودان، فلسطین، اندونزی و مراکش تحریم محصولات فرانسه را پیش خواهد برد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار