تاریخ انتشار :

رستوران گریل حلال سکینه در واشنگتن

مثال واقعی تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز در مورد رستوران دار مسلمان

یک رستوران دار سخاوتمند مسلمان که پیش از شیوع کرونا همیشه میزبان نیازمندان و بی‌خانمان‌ها بود، هم اکنون به خاطر قرنطینه با خطر ورشکستگی روبرو شده که کمک مالی جامعه اسلامی آن را نجات داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از wnep؛ جامعه اسلامی در واشنگتن دی سی، در آمریکا، ۲۸۰ هزار دلار کمک مالی به رستورانی اهداء کردند که غذای رایگان به بی‌خانمان‌ها ارائه می‌دهد.

 قاضی منان صاحب رستوران حلال سکینه گریل که در فاصله چند بلوکی از کاخ سفید واقع شده، فراتر از یک رستوران دار معمولی است. وی پیش از شیوع ویروس کرونا همیشه به جز مشتریان معمولی، به بی‌خانمان‌ها و نیازمندان کمک‌رسانی می‌کرد.

وی حتی به کسانی که توانایی پرداخت هزینه پول غذا را هم نداشتند، غذا می‌داد و در این باره گفته بود: من به درگاه خدا دعا کردم که اگر زمانی رستوران داشته باشم. در همان روز اول اعلام می‌کنم که افراد بی‌خانمان را غذا بدهم. حتی اگر صدها نفر بیایند من هرگز نه نمی‌گویم و آن‌ها می‌توانند با احترام و وقار آزادانه اینجا غذا  بخورند و ما با احترام از آن‌ها پذیرایی خواهیم کرد.

اما در ایام تلخ شیوع ویروس کرونا، بسیاری از رستوران‌ها از جمله این غذاخوری حلال نیز با بحران روبرو شده و روزهای سختی را سپری می‌کند. رستوران دار سخاوتمندی که همیشه به دیگران کمک می‌کرد، این بار برای ادامه ککار خود به کمک دیگران نیازمند شد. در همین راستا در وبسایت «گوفاند می» به نمایندگی از رستوران، درخواستی در ۱۱ نوامبر ایجاد شده و از مردم خواسته شد به این رستوران کمک کنند تا مانع از ورشکستگی آن شوند. طولی نکشید که بسیاری از طرفداران قاضی به کمک او شتافتند و کمی بیش از یک هفته از ایجاد صفحه، اهداکنندگان مبلغ قابل توجه ۲۸۲ هزار و ۴۹۰ دلار برای او جمع آوری کردند.

این رستوران دار مسلمان  از مردم و جامعه اسلامی برای این کمک سخاوتمندانه قدردانی کرد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار