تاریخ انتشار :

 ژورنال مسلمانان ویسکانیسن

برگزاری سفر علمی آموزشی با موضوع آشنایی با اسلام در ایالت ویسکانسین امریکا

یک استاد دانشگاه مارگوت در ایالت ویسکانسین، سفرهای علمی‌-آموزشی عنوان «غوطه وری درصلح» برای دانشجویان برگزار کرده و سعی می‌کند آن‌ها را با اسلام و اسلام‌هراسی در ایالات متحده بیشتر آشنا سازد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از  ژورنال مسلمانان ویسکانیسن، یکی از اساتید دانشگاه مارگوت در ایالت ویسکانسین آمریکا، تصمیم گرفت برای دانشجویانش یک سفر علمی آموزشی با موضوع آشنایی با اسلام برگزار کند و مبحث اسلام‌هراسی در ایالات متحده آمریکا را که به مضعل  رو به افزایش تبدیل شده ، را موضع این سفر قرار دهد.

دکتر لوئیز کاینکار، استاد دانشگاه مارگوت گفت: اگر به یاد بیاورید ، در سال ۲۰۱۶ ، گروه‌های نفرت ضدمسلمانی در حال افزایش بودند. مقامات و کاندیداهای منتخب برای این کار اسلام را یک دین شیطانی، یک دین شرور توصیف می‌کردند و برخی می‌گفتند که اسلام یک دین نیست. ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا نیز از موضع ضداسلامی به شدت برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد.

کاینکار تصمیم گرفت یک سفر ۵  با عنوان «غوطه‌وری صلح آمیز» برگزار کند و به این شکل دانشجویان را در معرض واقعیت اسلام قرار دهد. وی ر این سفر دانشجویان را به دو شهر ایالات متحده با بیشترین جمعیت مسلمان برد. هزینه این سفر آموزشی از طریق کمک هزینه نوآوری استراتژیک دانشگاهی تامین شد.

چهار سفر مذکور با موضوع «تعامل با مسلمانان، روبرویی با اسلام‌هراسی» تاکنون توسط این استاد دانشگاه برگزار گردیده‌اند.

کاینکار هر ساله دانشجویان را در تور دیترویت همراهی می‌کند ، جایی که آنها با تجربه مسلمانان-آمریکایی‌تبار آشنا می‌شوند.  آن‌ها همچنین بر موضوعاتی چون «عدالت اجتماعی» و «صلح» تمرکز خواهند داشت.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار