تاریخ انتشار :

کایر (شورای روابط آمریکایی-اسلامی)

جاسوسی ارتش آمریکا از طریق اپلیکیشن‌های اسلامی مسلم مینگل و مسلم پرو

شورای روابط آمریکایی – اسلامی خواستار تحقیق مجلس نمایندگان این کشور درباره جاسوسی ارتش آمریکا از مسلمانان از طریق چند اپلیکیشن‌ اسلامی شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای روابط آمریکایی-اسلامی، این شورا، روز گذشته در نامه‌ای به روسای سه کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده خواستار تحقیق در مورد خرید اطلاعات کاربران دو اپلیکیشن اسلامی از سوی ارتش آمریکا شد.  

بنابر اخباری که به تازگی فاش شده ارتش آمریکا از طریق دو اپلیکیشن Muslim Pro و Muslim Mingle اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و مسیر رفت‌و آمد مسلمانان را تحت نظر داشته است.


این شورا در نامه خود به روسای کمیته‌های قضایی، خدمات نظامی و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان خواسته است روشن شود که آیا استفاده از این اطلاعات، در عملیات‌های برون مرزی ارتش آمریکا به قربانی شدن غیرنظامیان کمک کرده است یا خیر.

این شورا همچنین از کنگره خواسته است قانونی را برای منع پلیس فدرال، نهادهای اطلاعاتی و ارتش از خرید اطلاعات درباره شهروندان مسلمان آمریکایی تصویب کند.
به گفته این شورا، سال‌هاست که مسلمانان آمریکا هدف جاسوسی، پرونده‌سازی و دیگر اشکال تبعیض دولتی قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر هزاران مسلمان در خارج از این کشور از سوی هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکایی و دیگر عملیات‌های ارتش این کشور کشته شده‌اند. حدود ۹۸ میلیون مسلمان در سطح جهان اپلیکیشن «مسلم پرو» را دانلود کرده‌اند. همچنین اپلیکیشن «مسلم مینگل» تا کنون ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار