تاریخ انتشار :

بلاروس

تاسیس اتاق فلسفه اسلامی در دانشگاه دولتی بلاروس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، به مناسبت روز جهانی فلسفه در دیدار با رئیس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی این کشور، برای تأسیس «اتاق فلسفه اسلامی» در این دانشکده توافق کردند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )سعید یاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، به مناسبت روز جهانی فلسفه با حضور در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی این کشور با وادیم گیگین، رئیس این دانشکده، دیدار و در خصوص راهکار‌های توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی بین دو کشور در رشته فلسفه تبادل نظر کرد.

در این دیدار توافق شد با همکاری دانشگاه‌های ایرانی، «اتاق فلسفه اسلامی» در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس، تأسیس شود.

طرفین، هم چنین در خصوص تبادل استاد و دانشجو، مبادله کتاب و متون درسی، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری نشست‌های علمی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی بین دانشگاه‌های ایرانی و دانشگاه دولتی بلاروس در حوزه فلسفه اسلامی رایزنی کردند.

در ادامه این برنامه، یاری در نشستی با اساتید دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی در خصوص مکاتب مختلف فلسفه اسلامی و نقش دانشمندان و دانشوران ایرانی در رشد و بالندگی فلسفه اسلامی به سخنرانی پرداخت.

آخرین برنامه سفیر کشورمان در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی، بازدید از کتابخانه مرکزی این دانشکده و اهدای بیش از ۷۰ جلد از آثار اندیشمندان ایرانی در حوزه فلسفه و علوم اجتماعی به زبان‌های روسی و انگلیسی به این کتابخانه بود. در میان آثار اهدا شده کتاب‌هایی در ارتباط با سیاست و حکومت در اسلام و مکاتب مختلف فلسفه اسلامی (فلسفه مشاء، فلسفه اشراق و حکمت متعالیه) از حضرت امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، استاد شهید مرتضی مطهری و حسین نصر وجود داشت.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار