تاریخ انتشار :

نشریه اکو آو اسلام

تحلیل و بررسی موضوع «حرام بودن اهانت به مقدسات ادیان»

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی شماره ۲۷۰ نشریه فرهنگی، تحلیلی ـ خبری «اکو آو اسلام»(پژواک اسلام) به زبان انگلیسی را ویژه تحلیل و بررسی موضوع «حرمت اهانت به مقدسات ادیان» منتشر کرد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشریه با رویکرد پاسخ به موضع‌گیری جانبدارانه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از حرکت هتاکانه و مذبوحانه نشریه «شارلی ابدو» تهیه، تدوین و منتشر شده است.

سرمقاله این شماره از نشریه اکو آو اسلام به قلم مدیر مسئول، به بررسی ابعاد مختلف توهین به مقدسات دینی به خصوص مقدسات دین اسلام از طریق ذکر آیات مرتبط با این پدیده پرداخته و در آن آمده است: آیه ۵۴ سوره آل عمران «وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ: و [دشمنان] مکر ورزیدند و خدا [در پاسخشان] مکر در میان آورد و خداوند بهترین چاره جویان است» به این مسئله اشاره دارد.

مقاله دوم این شماره از مجله نیز ضمن ارائه گزارش خلاصه‌ای از آنچه منجر به شعله‌ور شدن آتش خشم مسلمانان در سراسر جهان شده است، واکنش‌های مهمترین شخصیت‌های دینی و سیاسی مسلمان ایران و جهان به اقدام قبیح نشریه فرانسوی و در پی آن حمایت رئیس جمهور فرانسه از این حرکت به بهانه آزادی بیان را منعکس کرده است.

نشریه اکو آو اسلام در سومین مطلب خود بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های این سازمان در محکومیت توهین به ذات اقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر کرده است.

در مطلب بعدی نشریه، یک مقاله علمی، تاریخی و تحلیلی درباره قوانین توهین به پیامبر گرامی اسلام در دوران جاهلیت و دوران صدر اسلام و نحوه برخورد و واکنش پیامبر اکرم و یاران و نزدیکان ایشان به این قبیل برخوردها درج شده است.

پنجمین مقاله این نشریه به قلم نویسنده عرب‌زبان «فادی الحسینی» به بررسی و واکاوی تأثیر کاریکاتورهای نشریه شارلی ابدو بر افکار عمومی مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان پرداخته و اثرات اجتماعی این اقدام شنیع را برشمرده است.

مطلب بعدی این شماره، شامل گزارشی از مصاحبه مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان، با اسقف مالوف از برجسته‌ترین مقامات دینی کلیسای یونان در خصوص بررسی تبعات توهین به مقدسات دینی و مشاهده دست‌های پشت پرده صهیونیست‌ها در این واقعه است.

محمد جعفر صانعی خرمرودی، اندیشمند حوزه و دانشگاه در هفتمین مطلب شماره جدید نشریه اکو او اسلام سعی کرده است دلایل توهین رژیم‌های سکولار به ارزش‌های اسلامی را واکاوی کند و در مطلب بعدی شاهد ترجمه و انتشار پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) در خصوص توهین نشریه فرانسوی  و رئیس جمهور فرانسه به مقدسات اسلامی هستیم.

در نهمین مطلب نشریه، مقاله‌ای می‌خوانیم به قلم مجتبی مهدی‌پسند با عنوان «اسلام؛ آزادی بیان و فرهنگ غربی». آخرین مطلب این شماره نیز مقاله‌ای است به قلم محسن اسدی موحد، کارشناس ارشد مسائل حقوق بین‌الملل درباره توهین به مقدسات از دید قوانین بین‌المللی.

نسخه اینترنتی شماره جدید نشریه «اکو آو اسلام» به منظور انتشار در خارج از کشور به آدرس زیر قابل دانلود است:

 
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار