تاریخ انتشار :

روزنامه  انگلیسی «آبزرور»

برداشت منفی از دین بیش از نژاد و ملیت باعث ایجاد نگر‌ش‌های مغرضانه می‌شود

یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد که دین خط قرمز بسیاری از مسلمانان است و برداشت منفی از آن باعث ایجاد نگر‌ش‌های مغرضانه می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از القدس العربی، در گزارشی که هریت شروود در روزنامه  انگلیسی «آبزرور» نوشته، آمده است که برداشت منفی از دین بیش از نژاد و ملیت باعث ایجاد نگر‌ش‌های مغرضانه می‌شود.
 
این گزارش که با عنوان «چگونه همکاری می‌کنیم» از سوی مؤسسه ولف منتشر شده و نتایج یک پژوهش دو ساله را نشان می‌دهد، می‌افزاید که مردم براساس نژاد و ملیت خود افراد دیگر اقلیت‌ها را تحمل می‌کنند، اما آنها نگرش‌های منفی زیادی به دین دارند. 

 

این پژوهش که بر روی شماری از مسلمانان از جمله مسلمانان پاکستانی انجام شده است، نشان می‌دهد که دین برای بسیاری از شرکت‌کنندگان، که حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از انگلستان و ولز بودند، «خط قرمز» است. این موضوع در مورد مسلمانان صدق می‌کند.
 
این پژوهش می‌افزاید: سه‌چهارم شرکت‌کنندگان غیرآسیایی و آفریقایی گفته‌اند که از ازدواج بستگان آسیایی و آفریقایی خود خشنود هستند، اما فقط ۴۳ درصد اظهار کردند که از ازدواج بستگان خود با یک فرد مسلمان ابراز رضایت می‌کنند.
 
مسلمانان معمولاً در معرض واکنش‌های منفی از سوی پیروان سایر ادیان قرار می‌گیرند، به ویژه در مورد ازدواج که در این پژوهش به عنوان معیار تسامح و تعصب مورد توجه قرار گرفته است. طبق این پژوهش، ازدواج بین نژادی از سوی دیگر نژادها مورد قبول است؛ با این حال، کلمه «مسلمان» منجر به ایجاد احساسات منفی می‌شود. همچنین، میزان تعصب نسبت به دین در میان افراد ۷۵ سال و کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند و افرادی که ریشه غیرآسیایی دارند بیشتر است.
 
در این پژوهش مردان در قیاس با زنان در مورد ازدواج با افرادی از دین، نژاد یا ملیت دیگری بیشتر ابراز انزجار کرده‌اند. هندوها، سیک‌ها، بودایی‌ها و کسانی که از دینی پیروی نمی‌کنند‌ برای ازدواج یکی از اعضای خانواده خود با یک مسلمان ناراحتی نشان داده‌اند. اقلیتی از مسیحیان نیز از این ایده ابراز نارضاینی کرده‌اند.
 
اکثر مسلمانان گفته‌اند که با ازدواج یکی از خویشاوندان با یک بودایی، هندو، یهودی، سیک یا ملحد موافق نیستند و از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر آنها از ازدواج نزدیکان خود با مسیحیان ابراز نارضایتی می‌کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار