تاریخ انتشار :

مارکوس (عبدالمهدی) تازه مسلمان آلمانی

رهیافته آلمانی: مسائلی مانند تثلیث در مسیحیت برایم بی مفهوم بود

خوب ما از اهل بیت (علیهم السلام) پیروی می کنیم ، که راه هدایت ما هستند ،زیرا ائمه نوعی قرآن زنده است. بنابراین اگر ما به قرآن و اهل بیت علیهم السلام پایبند باشیم ، راه واقعی را داریم ، همانطور که در مجلس غدیر بیان شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مصاحبه تیم ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی _علی برنا borna

متن اصلی را اینجا ببینید

سایت رهیافته :از سبک زندگی پیش از اسلام بگو، زندگی در آن دوران چطور بود؟

 زندگی نرمال و طبیعی بود، اهل ورزش بودم و آنچنان علاقه ای هم به مهمانی رفتن نداشتم، همیشه اهل تحقیق و یاد گرفتن مطالب جدید بودم، تلمذ و یادگیری مطالب جدید برایم جالب بود
در خانواده ای مسیحی بزرگ شدم، اما آنچنان اهمیتی به آن نمی‌دادم چون مسائلی مانند تثلیث در مسیحیت برایم بی مفهوم بود

 

سایت رهیافته :  گویا مسیحیت چنان جایگاهی در زندگی برایتان نداشت؟

خانواده من دو رگه کروات هستند، یه جورایی از دیگر مردم آلمان میشه گفت مذهبی تر بودیم، ولی زیاد به  کلیسا نمی رفتیم

 

سایت رهیافته : یعنی مثل خیلی از خانواده هایی که در جوامع مدرن زندگی می‌کنند؟

 در حقیقت من همیشه به خدا اعتقاد داشتم، اما نه از افق و دیدگاه مسیحیت

 

سایت رهیافته: از اولین برخوردتان با اسلام برایمان بگو،وحدانیت در اسلام جاذبه بیشتری از مسیحیت دارد؟

 برخورد که زیاد بود، در زمان مدرسه یک بار به یک مسجد رفتم، و یک ترم هم در اندونزی درس خواندم، البته در بخشی که بیشتر هندو ها بودند. در همون مکان که من مستقر بودم یک مسجد بود و من صدای اذان را می‌شنیدم .
نظم مسلمانان در ماه مبارک رمضان برایم جالب بود که دسته دسته به مسجد می‌رفتند.

تأثیر گذارترین برخورد من زمانی بود که برای تحصیل به محل اقامت قبلیم برگشتم، اونجا محیط خیلی اسلامی تر بود

 

سایت رهیافته:خیلی خب برادر، در نهایت چه چیزی باعث شد که عقاید و دینت را تغییر بدهید؟

برخورد های اینجا هم تأثیر گذار بود، من گاهاً برای دویدن بیرون میروم، و یک مسجد سر راهم هست، یک بار به مراسم نماز میت برخورد کردم. برایم جالب بود، در طول ترم تحصیلی ام شروع به خواندن قرآن کردم، و نشانه ها و آیاتی را دیدم که خودم به شخصه از قبل به آن‌ها باور داشتم ، مثل سوره اخلاص، در طی این مدت از محیط هم کمک گرفتم و بیشتر درباره اسلام کسب اطلاعات کردم و البته درباره عقاید شیعه هم تحقیق کردم. یک بار هم به یک پیرمرد عرب که در خیابان گدایی میکرد مقداری پول کمک کردم، برایم دعایی به زبان عربی خواند و انگار آن دعا در وجود من چیزی را تکان داد.
طی همین مدت رابطه هم را با اسلام گسترش دادم. یک برخورد دیگر هم زمانی بود که به نمازخانه دانشگاه رفتم و در نماز مغرب شرکت کردم. واقعا بعد از نماز احساس می‌کردم پر از انرژی و قدرت هستم.

 

 

سایت رهیافته: پس پیش از اسلام آوردن هم یک بار در نمار شرکت کرده بودی و آیا درباره شیعه هم تحقیق کرده بودی؟

میشه گفت اولین نمازم با ورودم به اسلام همزمان بود،درباره مسلمانان می‌دانستم که عده ای از فقه سنی و عده ای از فقه جعفری پیروی می‌کنند،ولی دقیق فرق آنان را نمی‌دانستم، بعد از قرآن یکی از اولین کتابی که مطالعه کردم کتاب سلیم ابن قیس بود که واقعا تأثیر به سزایی روی من داشت. همچنین درباره اهل بیت علیهم السلام اطلاعات خوبی نصیبم شد و متوجه شدم که علل و استدلال های برای اثبات امامت علی (ع) حتی در کتب اهل سنت هم موجود است. پس برای من بیشتر و بیشتر این موضوع روشن شد که مکتب تشیع بر حق است.پس برای اولین بار وارد مجلس شیعیان شدم و در مراسمی که برای بزرگداشت حضرت فاطمه (س) بود شرکت کردم.

من همیشه بخاطر نشان دادن راه حق در همان ابتدای مسیرم و مستقیماً از سوی خود خداوند، از او سپاسگزارم.

 

سایت رهیافته: حقیقت این است که ما در مجموعه شهید آنیلی برادران و خواهران تازه مسلمان از شیعه و سنی زیاد داریم، اما من خودم به شخصه به دنبال شیعیان هستم، مطمئنا آنها تاریخ اسلام را بهتر مطالعه کردند.

 


سایت رهیافته:  نظر شما درباره برتری عقاید شیعه نسبت به دیگر ادیان و عقاید چیست؟

خوب ما از اهل بیت (علیهم السلام) پیروی می کنیم ، که راه هدایت ما هستند ،زیرا ائمه نوعی قرآن زنده است. بنابراین اگر ما به قرآن و اهل بیت علیهم السلام پایبند باشیم ، راه واقعی را داریم ، همانطور که در مجلس غدیر بیان شد. در آنجا برتری این است که ما اثبات سنت اصلی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله داریم. اما این بدان معنا نیست که ما نباید عقاید دیگران را تحمل کنیم.

 

سایت رهیافته: در مساجد اهل سنت معمولا خطبه های تاریخی نقل نمی‌شوند

بله دقیقاً ، به همین دلیل است که ما با آنها بحث های دوستانه داریم ، اما وهابیت فرقه گمراهی هستند ، منش و رفتار آنها دقیقاً مخالف پیامبر (ص) است

بله میدانم . من بعضی اوقات وقتی در خانه نیستم ، در مسجدی متعلق به ترک ها در شهر نماز می خوانم. مرکز شیعیان فقط برای مجلس یا در ماه رمضان باز است. آنها همیشه با من دوست و مهربان هستند. اما  فرقه وهابی چیز دیگری است

 

سایت رهیافته:  بله برادر، ممنونم بخاطر وقت شریفتان، ان شاء الله خداوند به شما برکت و رحمت عطا کند، قرار ما در سپاه مهدی

همچنین برادر، خداوند به شما نیز برکت و رحمت عطا کند.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار