تاریخ انتشار :

جزیره گوره یک جزیره تاریخی در سنگال

تنها مسجد جزیره حفاظت‌شده یونسکو

تنها مسجد جزیره تاریخی در جزیره گوره، در خارج از شهر داکار، پایتخت سنگال که در سال ۱۸۲۵ ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین بناهای این کشور محسوب می‌شود، در معرض فرسایش و تخریب قرار دارد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از  hurriyetdailynews، ساکنان یک جزیره تاریخی در خارج از داکار، پایتخت کشور آفریقایی سنگال برای مرمت و بازسازی تنها مسجدشان درخواست کمک کرده‌اند.

ساکنان جزیره تاریخی کوچک گوره، منطقه ۱۹ ام داکار، برای بازسازی تنها مسجدشان از مقامات ترکیه درخواست کرده‌اند. تنها مسجد جزیره حفاظت‌شده یونسکو در کنار داکار، در سال ۱۸۲۵ ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین بناهای این کشور و تنها مکان عبادی جزیره است.

 داستان مسجد از آنجا شروع شد که یک محلی مسیحی به نام سیلمان نگوم، خانه نوساز خود را در دسترس مسلمانان که جامعه کوچکی در آن زمان در جزیره داشتند قرار داد.

در دوره آفریقای غربی فرانسه ، و چندین قرن تجارت برده در اقیانوس اطلس، حدود ۴۰ سال طول کشید تا معدود مسلمانان این جزیره بتوانند ساختمان را از یک کلبه به مسجد تبدیل کنند.

ساختمان ویران شده ، تقویت شده با سنگ‌های بازالت آتشفشانی ، در سال ۱۸۹۲ رسماً برای پرستش افتتاح شد. اگرچه این مسجد با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ نفر به دلیل فرسایش ساحل در معرض خطر فروپاشی بود ، اما به لطف دیوار سنگی ساخته شده توسط مردم به عنوان یک راه حل موقتی ، توانست زنده بماند. با این حال ساکنان ترکیه می‌خواهند که مسجد را مرمت کنند و در عین حال می‌گویند که این مسجد برای تامین نیازهای مسلمانان محلی کافی نیست.

 

آگوستین سنقور ، شهردار گوره ، همچنین اشاره کرد که این مسجد دیگر نمی‌تواند در برابر فرسایش ساحل مقاومت کند گفته می‌شود سه چهارم جمعیت ۱ هزار و ۸۰۰ نفری این جزیره را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار