تاریخ انتشار :

اروپا

تشکیل نهادی اروپایی برای آموزش مبلغان دینی

رئیس شورای اتحادیه اروپا بر ضرورت تشکیل نهادی اروپایی برای آموزش امامان جماعت و مبلغان دینی مساجد به عنوان اقدامی عملی در راستای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تأکید کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ):  به نقل از Euronews، شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، که برای ادای احترام به قربانیان حمله هفته گذشته در وین به پایتخت اتریش سفر کرده بود، در حاشیه این مراسم در کنار سباستین کورتس، صدراعظم اتریش، درباره لزوم تشکیل نهادی اروپایی برای آموزش مبلغان دینی مساجد گفت که به این ترتیب می‌توان از ارجحیت قانون مدنی کشورها بر قوانین مذهبی و تسامح اطمینان حاصل کرد.

در جریان حمله هفته گذشته در وین چهار نفر کشته شدند. سباستین کورتس قرار است امروز ضمن سفر به فرانسه به همراه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور، در نشستی مجازی با سران اتحادیه اروپا از جمله شارل میشل شرکت کند. قرار است رهبران فرانسه و اتریش در این نشست مجازی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز در آن شرکت خواهد کرد درباره واکنش اتحادیه اروپا به حملات اخیر در فرانسه و اتریش با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

شارل میشل ضمن تأکید بر عزم اتحادیه اروپا برای مبارزه با افراط‌گرایی گفت: ما بر این باوریم که این اقدام تروریستی تهدیدی اساسی، مهم و جدی علیه ارزش‌هایی است که اتحادیه اروپا را شکل داده است و قصد نداریم از خود ضعف و سستی نشان دهیم.

رئیس شورای اتحادیه اروپا افزود: پیام‌های اینترنتی که تروریسم را ستایش می‌کنند باید سریع حذف شوند. تروریست‌ها و کسانی که از آنها در اینترنت تمجید می‌کنند نباید مصونیت داشته باشند.

مکرون و کورتس یک هفته پس از حمله وین تدابیر ضدتروریستی را بررسی می‌کنند.

سخنان شارل میشل در حالی بیان می‌شود که وزرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است روز جمعه در نشستی از پیش شرکت کنند. انتظار می‌رود که حملات اخیر در فرانسه و اتریش و تدابیر جدید برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم از محورهای اصلی جلسه وزرای کشورهای اروپایی باشد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار