تاریخ انتشار :

پروفسور امیکو اوکادا

کتاب «قلب ایرانی؛ عشق من، کشور شعر و سخن» اثر ایرانشناس شهیر ژاپنی

چاپ دوم کتاب «قلب ایرانی» اثر پروفسور امیکو اوکادا، ایرانشناس و اسلام‌شناس ژاپنی، از سوی انتشارات «جین بون شوکان» به زبان ژاپنی منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ): به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب با نام کامل «قلب ایرانی؛ عشق من، کشور شعر و سخن» اثر پروفسور امیکو اوکادا، ایرانشناس شهیر ژاپنی با توجه به فروش تمام نسخه‌های چاپ اول، از سوی انتشارات جین بون شوکان ویرایش و برای نوبت دوم به چاپ رسید.

پروفسور اوکادا با دعوت و هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن به منظور سخنرانی، ملاقات با برخی شخصیت‌های ایرانی و همچنین حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۳۹۶ به تهران سفر کرد و پس از بازگشت دریافت‌ها، خاطرات خود از این سفر و دوره‌های مختلف حضور در ایران از جمله دانشجویی را در قالب این کتاب به رشته تحریر درآورد و در مقدمه کتاب نیز از همکاری رایزنی فرهنگی برای ارائه برخی تصاویر مورد نیاز تقدیر شده است.

این بانوی ژاپنی که فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران است، بیش از ۵۰ سال از عمر خود را در ایران و ژاپن در مطالعات ایرانشناسی به کار گرفته و ده‌ها کتاب و مقاله را با عناوین مختلف به چاپ رسانده و شاگردانی را در این زمینه و همچنین زبان و ادبیات فارسی تربیت کرده است.

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن نیز در نوروز سال ۱۳۹۷ با حضور تعداد زیادی از ایرانیان و علاقه‌مندان ژاپنی ضمن ساخت نماهنگی از وی و اهدای لوح تقدیر از این شخصیت برجسته ایرانشناس تجلیل کرد و اخیراً سمینار مجازی رایزنی فرهنگی با عنوان «شعر و ادبیات فارسی از نگاه ایرانشناس برجسته ژاپنی» با سخنرانی پروفسور اوکادا برگزار شد.

وی در سال ۱۳۹۸ نیز تعداد زیادی از کتب حوزه مطالعات ایرانشناسی، اسلام‌شناسی و زبان فارسی کتابخانه شخصی خود را به رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن اهدا کرد که در بخش جداگانه‌ای در رایزنی فرهنگی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار