تاریخ انتشار :

بیرمنگام انگلیس

درخواست مسلمانان انگلیسی برای افتتاح یک مسجد

یک مطب دندان پزشکی در شهر وست بریجفورد در انگلیس قرار است به مسجد تغییر کاربری داده و شورای شهری به صورت اولیه با این طرح موافقت کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از nottinghampost، مطب دندان پزشکی سابق در شهر وست بریجفورد، در بیرمنگام انگلیس احتمالا به زودی به یک مسجد تغییر کاربری خواهد داد و طرح پیشنهادی برای راه اندازی این مسجد ارائه شده است.

در بررسی طرح ارائه شده به صورت آنلاین، شورای شهری اعلام کرد: استفاده پیشنهادی از این مکان به عنوان یک عبادتگاه از پایه قابل قبول است.  بریجفورد مکانی بسیار پایدار است و این مکان نیز از دسترسی بسیار خوبی برای جامعه برخوردار است.

در ادامه این بررسی‌ها، شورا همچنین وضعیت ایمنی بزرگراه مورد استفاده پیشنهادی و تاثیر آن را بر راحتی اقامتگاه‌های مسکونی مجاور قابل قبول ذکر کرده و به احتمال زیاد این طرح به زودی تصویب خواهد شد.

این طرح توسط بنیاد فضیلت انگلیس با همکاری یک موسسه «معماری» ارائه شده است. بیش از ۵۵۰ ارزیابی در این رابطه به شورای شهر ارائه شده که ۳۲۵ مورد آن‌ها از این پیشنهاد شدیدا حمایت کردند. نامه‌های حمایتی از سوی ساکنین مسلمان در منطقه بوده است که به خاطر دوری از نزدیک‌ترین مسجد به این منطقه مجبورند هر روز مسافت زیادی را برای اقامه نماز جماعت طی کنند.

ناز بیگم نماینده شورا محله، جایی که مسجد به زودی در آنجا ساخته می‌شود گفت: این تغییر کاربری ساختمان است و فکر نمی‌کنم مشکلی برای ساکنان به دنبال داشته باشد. به ویژه اینکه قصد ساخت و ساز و توسعه وجود ندارد و این مرکز قرار است برای ساکنان و کودکان محلی استفاده شود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار