تاریخ انتشار :

برونئی

صادرات محصولات حلال تولیدشده از پروتئین های گیاهی

یک شرکت در برونئی برای اولین بار غذای تهیه‌شده از گوشت گیاهی حلال را تولید کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ): به نقل از Biz Brunei، این شرکت که با نام تجاری ساهاتین آسیا (Saahtain Asia) فعالیت دارد، برای اولین بار غذای آماده با گوشت گیاهی را تولید کرده است. سوئد اولین مقصد صادراتی محصولات این شرکت خواهد بود. محصولات این شرکت چهار وعده غذای آماده ۲۲۰ گرمی هستند که از پروتئین‌های سویا، ماش و گندم تولید می‌شوند.

عادل خان، مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت، گفت: این شرکت طی هشت ماه گذشته با متخصصان و تکنسین‌هایی از ژاپن و آلمان کار کرده تا مدت زمان نگهداری محصولات متنوعی را، که تازگی خود را در دمای اتاق حفظ می‌کنند، با استفاده از ظروف مخصوص افزایش دهد. گرچه محصولات گیاهی از مدتی قبل وجود داشت اما توسعه فرآورده‌های گوشتی گیاهی پیشرفته‌ترین فناوری غذایی است.

گوشت گیاهی به محصولی گفته می‌شود که برخی ویژگی‌های خاص مانند بافت، طعم و ظاهر گوشت حیوانی را دارد و از محتویات متنوعی مانند سویا، پروتئین بافت‌دار گیاهی یا گلوتن گندم تولید می‌شود.

شرکت ساهاتین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات غذایی حلال در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود. برونئی در سال ۱۹۸۴ از انگلیس خبیث استقلال یافت و به دلیل بهره‌‌مندی از منابع فراوان نفت و گاز، یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد. همچنین، بیش از ۷۹ درصد از جمعیت ۴۲۹ هزار نفری این کشور مسلمان هستند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار