تاریخ انتشار :

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اوگاندا

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع «شناخت اسلام ناب» در کامپالا

کارگاه آموزشی «شناخت اسلام ناب» به منظور تقویت و تحکیم بسترهای فکری و اعتقادی و ضرورت ایجاد بصیرت در میان مسلمانان برای مقابله با دشمنان امت اسلامی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا، پایتخت اوگاندا، برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان): به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت آخر ماه صفر و آغاز ربیع‌الاول، رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا و انجمن اسلامی پیروان اثنی عشری اوگاندا، کارگاه آموزشی با موضوع «شناخت اسلام ناب» برگزار کردند.

در این کارگاه که آدم سبیلا، استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای اوگاندا، سالم ابو، رئیس سازمان اسلامی پاسا و جمعی از اعضای فعال انجمن‌های اسلامی محبان اهل البیت(ع) این کشور حضور داشتند، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا به بیان نکاتی از سیره نبوی و علوی پرداخت.

وی افزود: قرآن کریم شخصیت پیامبر اکرم(ص) و امت اسلامی را به عنوان اسوه، الگو و مُدِل برای انسانیت به طور خلاصه در دو کلمه «اشداء علی الکفار» و «رحماء بینهم»(در مقابل زورگویان و گردنکشان جهان سرسخت، مقاوم، قوی، شجاع و در بین خود مهربان و دلسوز) توصیف کرده است.

تبیین فلسفه ارسال رُسُل و انزال کتب، ارتباط نبوت و امامت و تفکیک ناپذیری آن دو، بیان جزئیاتی از سیره نبی اکرم(ص) قبل و بعد از بعثت، ازدواج با حضرت خدیجه(س)، تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و ازدواج با حضرت علی(ع) و برکات آن، سیزده سال مقاومت در مکه و تحریم و محاصره اقتصادی پیامبر(ص) و مسلمانان در شعب ابی‌طالب و مقایسه آن با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر نکاتی بود که در این کارگاه آموزشی بیان شد.

همچنین شرایط سخت مکه برای پیامبر اسلام و تازه‌مسلمانان، هجرت شماری از تازه مسلمانان به حبشه، لیله‌المبیت در شب اولین روز ربیع‌الاول و مهاجرت پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان به مدینه، جنگ‌های تحمیلی بدر، احد و … علیه مسلمانان، تأسیس نخستین دولت اسلامی به ریاست حضرت محمد(ص) در مدینه، ارسال سفیر و نماینده فرهنگی به مناطق مختلف جهان آن روز، جایگاه بلال، ابوذر و سلمان فارسی نزد پیامبر اکرم(ص)، حجه‌الوداع، غدیر خم و انتخاب رسمی جانشینان پیامبر اکرم(ص)، آخرین روزهای زندگی رسول گرامی اسلام و حدیث ثقلین از دیگر موارد مطرح‌شده از سوی اساتید این کارگاه بود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار