تاریخ انتشار :

اندونزی

دولت اندونزی در صدد تأسیس بزرگترین بانک اسلامی این کشور

دولت اندونزی به دنبال ادغام سه بانک اسلامی و تأسیس بزرگترین بانک اسلامی در این کشور است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان : به نقل از Jakarta Globe، وزارت بنگاه‌های دولتی اندونزی به دنبال ادغام سه بانک اسلامی تحت کنترل دولت برای ایجاد یک نهاد جدید با سرمایه ۱۴,۵ میلیارد دلاری است که پیشگام تلاش دولت برای گسترش بخش تأمین مالی اسلامی خواهد بود.

 اریک ذهیر(Erick Thohir)، وزیر شرکت‌های دولتی امروز، ۲۲ مهر گفت که این وزارتخانه قرارداد ادغام مشروط را امضا کرده است تا بانک BRISyariah  با بانک‌های  Syaria Mandiri  و بانک BNI Syariah ادغام شوند.

ذهیر گفت: اندونزی به عنوان کشوری با بیشترین جمعیت مسلمان در جهان باید دارای یک بانک اسلامی قدرتمند باشد تا  بتواند به مرکز اقتصاد شرعی و مالی جهان تبدیل شود.

وزیر شرکت‌های دولتی افزود: سیستم عادلانه و شفافیت باعث شده بانک‌های اسلامی در بحران کرونا همچنان به کار خود ادامه و حتی عملکرد مثبتی نیز داشته باشند.

پیش‌تر ویمبو سانتوسو(Wimboh Santoso)، رئیس سازمان خدمات مالی(OJK) اندونزی گفته بود که بانکداری اسلامی در اندونزی در دهه گذشته به طور مداوم در حال رشد بوده اما هیچ بانک اسلامی به اندازه کافی برای رقابت با بانک‌های متعارف قدرت مالی نداشته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار