تاریخ انتشار :

مایکل کوک

دریافت جایزه معتبر اسلام شناسی توسط استاد دانشگاه پرینستون

«مایکل کوک»،‌ اسلام‌شناس بریتانیایی، به دلیل مطالعات و آثار خود در زمینه اسلام‌شناسی و خاورمیانه جایزه معتبر خاورمیانه‌شناسی را دریافت کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان :به نقل از Princeton، مایکل کوک (Michael Cook)، استاد دانشگاه مطالعات خاورمیانه دانشگاه پرینستون، به دلیل فعالیت‌های خود در زمینه مطالعات خاورمیانه و اسلام موفق شد که جایزه یک عمر دستاورد قرون وسطایی خاورمیانه ۲۰۲۰ (Middle East Medievalists Lifetime Achievement Award) را دریافت کند.

کوک، که از سال ۱۹۸۶ عضو هیئت علمی پرینستون است، در زمینه مطالعات اسلامی و تاریخ فکری جهان اسلام مطالعات و آثار بسیاری را به رشته تحریر درآورده است. تحقیقات وی بیشتر مربوط به شکل‌گیری تمدن اسلامی و نقشی است که ارزش‌های دینی در روند شکل‌گیری آن بازی می‌کنند.

Prisvinner Michael Cook under Holberg-prisens symposium.

کتاب کوک با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی» برنده جایزه کتاب مطالعات انجمن خاورمیانه آلبرت هورانی (Middle East Studies Association Albert Hourani Book Prize) در سال ۲۰۰۱ شد. این کتاب در سال ۱۳۸۵ از سوی بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شایسته تشویق شناخته شد.

وی عضو هیئت علمی آکادمی بریتانیا، عضو انجمن فلسفی آمریکا و عضو آکادمی علوم و هنرهای آمریکایی است.

هر ساله هیئت مدیره (Middle East Medievalists Lifetime Achievement Award) جایزه یک عمر دستاورد مطالعات قرون وسطایی خاورمیانه را به دانشمندی اهدا می‌کند که در زمینه مطالعات خاورمیانه دستاوردهای مشخص و متمایزی داشته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار