تاریخ انتشار :

مسلمانان کانادا

رویداد سالانه ماه میراث اسلامی: ویژه برنامه‌های تقدیر از خدمات مسلمانان سیاه‌پوست در کانادا

امسال مسلمانان کانادا در برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی‌های آنلاین در قالب برنامه سالانه «ماه میراث اسلامی»، به تقدیر از خدمات مسلمانان سیاه‌پوست به جوامع خود می‌پردازند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان :  به نقل از ابوت اسلام، در پی اعتراضات گسترده به تبعیض نژادی در ایالات متحده و به راه افتادن جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است»  که در سراسر جهان با استقبال روبرو شده است، مسلمانان کانادا به عنوان بخشی از رویداد سالانه ماه میراث اسلامی، از خدمات مسلمانان سیاه‌پوست در آمریکای شمالی تقدیر می‌کنند.
 
امسال برنامه ماه تاریخ اسلامی، فرصتی را برای مسلمانان کانادا فراهم کرده است تا در گفتمان مربوط به نژادپرستی ضدسیاه‌پوستان مشارکت کنند.
 


یکی از این رویدادها با عنوان «از مقاومت تا انقلاب: تأثیرات مسلمانان سیاه‌پوست در آمریکای شمالی» برگزار می‌شود.
 
هدف از این برنامه معرفی جنبه‌های مختلفی است که مسلمانان سیاه‌پوست در آمریکای شمالی تأثیرات مثبتی بر جامعه خود بر جای گذاشته‌اند. این برنامه از سوی مسئولان شهر کینگستون کانادا سازماندهی شده است.
 
در این برنامه، «فاطمه جکسون بست» در مورد «مسلمانان سیاه‌پوست در کانادا: شکاف‌ها و فرصت‌ها در تحقیقات موجود» سخنرانی خواهد کرد.
 
«یاسین دویر» موضوع «موسیقی اسلامی: اسلام و شکل‌گیری فرهنگ سیاه‌پوستان» را بررسی می‌کند؛ و «عبدالرشید تیلور» با موضوع «حافظه تاریخی و تأثیرات اسلام بر جوامع سیاه‌پوستان» به سخنرانی می‌پردازد.
 
همچنین انجمن مسلمانان کانادا سه‌شنبه، ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) برنامه‌ای با عنوان «داستان ناگفته مسلمانان سیاه‌پوست در کانادا» را برگزار می‌کند که هدف از آن حمایت از مسلمانان سیاه‌پوست کانادا در شرایط رشد فزاینده نژادپرستی در این کشور است.
 
این برنامه همچنین به بررسی و تحلیل درس‌هایی که می‌توان در جهت ساختن جوامع پر جنب و جوش و انعطاف‌پذیر گرفت، می‌پردازد.
 
بر اساس آمار  رسمی، ۱۷۰ سال است که مسلمانان کانادا را به عنوان خانه خود می‌شناسند. ماه اکتبر در سال ۲۰۰۷ به عنوان ماه تاریخ اسلامی کانادا اعلام شد. در این ماه جشن‌ها، کنفرانس‌ها، فستیوال‌ها، بازارچه‌ها و مراسم مختلف دیگری در سراسر کانادا برای آشنایی مردم این کشور با فرهنگ، عقاید و تاریخ اسلام برگزار می‌شود. این ماه به معرفی سهم مهمی که جامعه مسلمانان در پیشرفت کشور کانادا دارند می‌پردازد.
 
جامعه مسلمانان کانادا از نظر نژادی و زبانی بسیار متنوع است. آنها در زمینه‌های مختلفی از جمله هنر، پزشکی، سیاست و بخش‌های غیرانتفاعی به این کشور خدمت ارزنده‌ای کرده‌اند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار