تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در هراره

بررسی «نقش اجتماعی زنان در اسلام با تأکید بر نقش حضرت زینب(س) در کربلا » در زیمبابوه

نقش اجتماعی زنان در اسلام با تأکید بر نقش حضرت زینب(س) در کربلا با حضور نخبگان و شخصیت‌های دینی و فرهنگی در زیمبابوه تبیین و بررسی شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، نشست تخصصی «نقش اجتماعی زنان در اسلام با تأکید بر نقش حضرت زینب(س) در کربلا» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در هراره و سازمان زنان فاطمه زهرا(س) در شهر شوروگوی برگزار شد.

مولانا حسین موتومه به عنوان اولین سخنران این نشست، مقدمه‌ای از تاریخ زندگانی امام حسین (ع) را ارائه داد.

وی در ادامه با اشاره به حدیث مشهور از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند: حسین از من است و من از حسین هستم، گفت: سرنوشت امام حسین(ع) از قبل توسط پیامبر(ص) پیشگویی شده و بنابراین برای ایشان یک مأموریت مقدس بود.

مولانا حسین موتومه افزود: آن حضرت در طول زندگی خود برای اسلام جنگید و واقعه کربلا آخرین موضع او در دفاع از اسلام بود که توسط خانواده و پیروانش از جمله خواهرش بی بی زینب(س) که پیش از این نقش مهمی داشت، همراهی شد.

وی همچنین با نقش حضرت زینب(س) در مدیریت کاروان زخم خورده کربلا و اسرا و زنان و کودکان به تداوم قیام امام حسین(ع) در کلام و رفتار ایشان اشاره کرد و گفت: او همه این نقش و مسئولیت سنگین را با حفظ متانت و وقار یک بانوی مسلمان ایفا کرد و این امری بسیار مهم و قابل توجه است.

سخنران اصلی نشست، هاجر ماکوئینجا، رییس سازمان زنان فاطمه زهرا(س) و عضو انجمن ارشاد اسلامی اهل البیت(ع) زیمبابوه بود که به مسائل اساسی که جوامع مسلمان امروز را تحت تأثیر قرار داده است، اشاره کرد.

وی با تأکید بر دانش جویی و آموزش کافی و درست برای جوامع، خانواده‌ها و فرزندان افزود: همانطور که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به ما آموخت که دائماً از گهواره تا گور دانش بجوییم، بدیهی است این امر به نوبه خود برای رشد جوامع مفید خواهد بود، زیرا این امر باعث سستی اختلافات بین فرقه‌ها و رسیدن به درک بهتر از یکدیگر است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار