تاریخ انتشار :

لارا تازه مسلمانی از اسپانیا

دختر تازه مسلمان اسپانیایی : اسلام فراتر از یک دین است. یک شیوه و روش زندگی است 

اولین باری که نماز خواندم لحظات بسیار زیبایی بود زیرا احساس می کردم مسلمان شدم . یادم می آید که بعد از اقامه ی نماز گریستم . (هنوز هم بعضی روز ها گریه می کنم ) . البته خواندن پنج روز نماز می تواند سخت باشد ( مخصوصا نماز صبح ) . ولی من اگر نماز را به جا نمی آوردم مسلمان نمی بودم .

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) رعایت حجاب بهترین تصمیمی است که تابحال گرفتم .حجاب فقط مخصوص خانم ها نیست. این یک پیام برای گردن نهادن به گفته‌ی خداوند برای همه از جمله مردان است .

متن انگلیسی و مصاحبه را می توانید اینجا ببینید

مصاحبه ی سایت رهیافته بالارا  بانوی تازه مسلمان  اسپانیایی، گفتگو از بنت الهدی مفخمی و ترجمه انگلیسی مینو پور سعید

لارا در اسپانیا و در یک خانواده کاتولیک به دنیا آمد. او از طریق خواهرش با اسلام آشنا شد و سه سال پیش اسلام آورد. او اکنون بیست و سه ساله است .

خواهر عزیز لارا جان، سایت رهیافته ( مربوط به انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی ) از شما بخاطر پذیرفتن مصاحبه با ما و زمان ارزشمندتان که به ما اختصاص دادید ، سپاسگزار است .

 

سایت رهیافته : لطفا درباره ی چگونگی اسلام آوردن و انگیزه ی مسلمان شدنتان برای ما بنویسید .

خواهر بزرگترم با یک مرد مسلمان ازدواج کرد و اسلام آورد. او اسلام را به من معرفی کرد. خواهرم و همسرش اکنون در مراکش زندگی می کنند. من مشاهده می کردم که خواهرم بسیار خوشحال است . آنقدر که تصمیم گرفتم در مورد اسلام بیشتر مطالعه کنم .

 

سایت رهیافته : چه چیزی شما را به طور خاص مجذوب اسلام کرد ؟

روشی که قرآن به هر سوالی پاسخ داده است. این کتاب مانند انجیل نیست. اسلام فراتر از یک دین است. بلکه یک شیوه و روش زندگی است 

سایت رهیافته : واکنش خانواده  وادطرافیان شما بعد از مسلمان شدنتان چه بود ؟

زمانی که تصمیم گرفتم دینم را تغییر دهم والدینم بسیار عصبانی شدند. من دومین دخترشان بودم که مسلمان شده بود وبرای همین بلاخره آن را پذیرفتند. اما بسیاری از بستگانم ( عمو و دایی – دختر عمو و …. ) با من قطع ارتباط کردند ( دیگر با من حرف نمیزدند) . دوستان زیادی را از دست دادم و در دانشگاه احساس راحتی نمی کردم.

آیا متاهل هستید ؟

من هنوز ازدواج نکرده ام.

 

سایت رهیافته : گسترش اسلام را در کشور خود چگونه می بینید ؟

 بسیار خوشحالم زیرا هرساله بیش از بیست هزار نفر در اسپانیا به دین اسلام مشرف می شوند. هرروز تعداد بیشتری بانوی باحجاب در خیابان ها میبینم. و دیدن آنها بسیار زیباست. تعداد مساجد روز به روز بیشتر میشوند. و بیشتر مهاجران در اسپانیا مسلمان هستند. بنابراین آینده واقعا خوشبینانه است.

 

 

سایت رهیافته : از نظر شما زیباترین آیه ی قرآن کدام است ؟ وچرا ؟

فکر میکنم آیه ی ۱۸۶ سوره ی بقره زیباترین آیه است .نمیدانم ترجمه اش به انگلیسی چگونه می شود زیرا من قرآن را به زبان اسپانیایی می خوانم . من این آیه را بسیار دوست دارم .زیرا فکر میکنم که هر زمان او را عبادت میکنم صدایش را می شونم .

 

سایت رهیافته : نظر شما درباره ی حجاب چیست ؟ آیا رعایت حجاب تاثیری در زندگی شخصی شما داشته است ؟ آیا فکر می کنید حجاب تنها به بانوان اختصاص دارد ؟

رعایت حجاب بهترین تصمیمی بود که تابحال گرفته ام.من در ابتدا از نگاه مردمی که به من زل میزدند، می ترسیدم. اما اکنون حجاب بخشی از وجود من است .

 

سایت رهیافته : چگونه نهاد خانواده را در طبق اسلام و مسیحیت تحلیل می کنید ؟

در یک کشور مسیحی زندگی می کنم. بنابراین اولویت ها را در اینجا و کشور های اسلامی باهم می دانم و مقایسه می کنم. اینجا می توانیم شاهد ازدواج های همجنسگرایانه، فرزندخواندگی توسط افراد همجنس باز و از دست رفتن ارزش های خانوادگی باشیم.اما در یک کشور اسلامی احترام به افراد سالمند، زنان و دین بسیار اهمیت دارد. مطمئنا من خانواده ی سنتی مسلمان را به یک خانواده ی مدرن غربی ترجیح می دهم.

 

سایت رهیافته : وقتی برای اولین بار نماز می خواندید ، چه حسی داشتید ؟ اقامه ی نماز پنج بار در روز برای شما دشوار نبود ؟

اولین باری که نماز خواندم لحظات بسیار زیبایی بود زیرا احساس می کردم مسلمان شدم. یادم می آید که بعد از اقامه ی نماز گریستم . (هنوز هم بعضی روز ها گریه می کنم ) . البته خواندن پنج روز نماز می تواند سخت باشد ( مخصوصا نماز صبح ) . ولی من اگر نماز را به جا نمی آوردم مسلمان نمی بودم .

 

سایت رهیافته : اگر بخواهید چند جمله ای درباره ی زیبایی اسلام و صلح و آرامشی که در این یافتید برای ما بنویسید ، چه می گویید ؟

به همه توصیه می کنم اسلام را کشف کنند و دست از ترس درباره ی اسلام بردارند. ( این توصیه را مخصوصا به کسانی می کنم که از کاتولیک گرایی ناامید شده اند )

 

از توجه شما بسیار سپاسگزارم . ان شاءلله در سایه ی مهر و آمرزش پروردگار قرار گیرید . خداوند شما را قوی و ثابت قدم در این راه گرداند.

ترجمه از مینو پورسعید

مصاحبه از بنت الهدی مفخمی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار