تاریخ انتشار :

فرانسه

لایحه جدید ضد اسلامی پارلمان فرانسه ونگرانی شدید مسلمانان

پارلمان فرانسه در حال آماده‌شدن برای بررسی لایحه‌ای است که با آنچه «تمایل به جدایی» برخی اقلیت‌ها خوانده می‌شود مبارزه می‌کند. در این بین، مسلمانان فرانسه از اینکه تنها هدف این طرح باشند، بیمناک هستند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از الجزیره،  اصطلاح «جدایی» را نخستین بار «امانوئل مکرون»، نخست‌وزیر فرانسه در سخنرانی خود در دفاع از ارزش‌های جمهوری و سکولاریسم با اشاره به جوامع موجود در این کشور در اواخر سال گذشته مطرح کرد و این اصطلاح بعدا در مباحث عمومی در این کشور رواج یافت.

از یک سال پیش، مکرون مایل نبود از یک جامعه خاص نام ببرد اما آخرین سخنرانی او به مناسبت سالگرد گذشت یک و نیم قرن از زمان اعلام جمهوری به وضوح نشان داد که او تمایل به آنچه «جدائی عاطفی» خوانده شده از سوی کسانی به نام دین خود و یا به بهانه تعلق به یک جامعه خاص به پان گرایش دارند را تحمل نخواهد کرد.

مقامات دولتی، جدایی را تمایل یک گروه اقلیت برای سازماندهی خود جدای از بافت اجتماعی این کشور به روشی تهاجمی تعریف کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پیش‌نویس این قانون شامل الزام اقلیت‌ها برای امضای منشور تعهد به سکولاریسم و ​​مبارزه با کسانی است که الگوهای ظالمانه نسبت به زنان را تشویق و ارزش‌های خود را به ساکنان برخی از شهرهای حومه‌ای تحمیل می‌کنند؛ این قانون همچنین افرادی را که متهم به گسترش ایدئولوژی‌های مجرمانه در فرانسه هستند، هدف قرار می‌دهد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار