تاریخ انتشار :

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا

نقش نماز در توانمندسازی همه جانبه فرد و جامعه

رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در برنامه زنده تلویزیون ملی اوگاندا نقش نماز در توانمندسازی همه جانبه فرد و جامعه از جمله تقویت غیرت دینی و ملی برای دفاع از سرزمین را تشریح کرد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در برنامه زنده تلویزیون ملی اوگاندا نقش نماز در توانمندسازی همه جانبه فرد و جامعه، از جمله تقویت غیرت دینی و ملی برای دفاع از سرزمین خود، پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، کاهش آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و به وسیله «حمزه کی وانوکا»، فعال رسانه‌ای و محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا بررسی، تبیین و تشریح شد.

انتخاب این موضوع در راستای گسترش دیپلماسی عمومی و معرفی مبانی فرهنگ اسلام ناب و با توجه به اوضاع فرهنگی و اجتماعی مسلمانان اوگاندا و ضرورت ارتقاء سطح فکری آن‌ها صورت گرفت و با استقبال گرم مسئولان رسانه ملی و اصحاب اندیشه اوگاندا مواجه شد.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در بخشی از سخنان خود با اشاره به چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: نماز از علل و عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فوریه ۱۹۷۹ و پیروزی نیروهای جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی صدام حسین و حامیان غربی و عربی او علیه ملت ایران بود.

 قزلسفلی با بیان اینکه نماز تمدن‌سازترین عامل در جوامع بشری است، گفت: طبق سنت‌های الهی تمدن‌های بی نماز و بدون ارتباط با خداوند متعال دیر یا زود قطعا فرو می‌پاشند.

در ادامه این برنامه، حمزه کی وانوکا فعال رسانه‌ای در بخش اسلامی تلویزیون ملی اوگاندا و رئیس اداره ارتباطات دفتر مفتی این کشور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نماز نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گرایش انسان به آسیب‎های اجتماعی دارد، گفت: نماز انسان را به خداوند متعال نزدیک و بین عبد و معبود اتصال برقرار کرده و موجب دوری او از هر نوع گناه و آسیب شده و مانع از این می‌شود که انسان در مقابل ملت‌های تحت ظلم و ستم بی‌تفاوت باشد.

حمزه کی وانوکا با با بیان اینکه نماز در انسان مسئولیت‎های اجتماعی ایجاد می‎کند، افزود: اهل نماز نسبت به جامعه‌ بشری احساس وظیفه‌ کرده و از هر گونه معصیت فردی و اجتماعی دوری می‎کنند.

کی وانوکا در ادامه اظهار کرد: نماز که در هیچ شرایطی ترک آن جایز نیست، سرچشمه خشوع و بندگی بوده و انسان را در برابر انواع مشکلات اخلاقی و اجتماعی بیمه کرده و باعث می‌شود که انسان بر مشکلات مادی فائق آید.

ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار