تاریخ انتشار :

اندونزی

تأسیس مرکز خدمات صلح و هماهنگی ادیان در اندونزی

وزیر دین اندونزی از تأسیس مرکز خدمات صلح و هماهنگی ادیان در استان «پاپوآ»ی این کشور خبر داد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )فخرول رازی، وزیر دین اندونزی در بازدید از استان «پاپوآ» در مراسم کلنگ‌زنی مرکز خدمات صلح و هماهنگی ادیان در این استان حضور یافت و مسئولان محلی نیز در این مراسم حضور داشتند.

قرار است، این مرکز در مجاورت دفتر وزارت دین اندونزی در شهر «جایاپورا»ی استان پاپوآ ساخته و بنای یادبودی نیز به منظور یکپارچگی و هماهنگی میان پیروان ادیان در منطقه فرودگاهی «سِنتانی» جایاپورا احداث شود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در جاکارتا، وزیر دین اندونزی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز خدمات صلح و هماهنگی ادیان در پاپوآ که با حضور شهردار جایاپورا و رهبران دینی برگزار شد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم از طریق آموزش دینی و مؤسسات دینی، آموزش و پرورش در پاپوآ و پاپوآی غربی را توسعه دهیم.

وی افزود: وزارت دین اندونزی طی برنامه سال ۲۰۲۰ بودجه‌ای ۶۵ میلیارد روپیه‌ای را برای کمک به پیشرفت آموزش دینی و مؤسسات دینی در پاپوا و پاپوای غربی در نظر گرفته است و ۲۵۳ دانشجوی پاپوایی در شش دانشگاه مسیحی دولتی مشغول تحصیل خواهند شد.

خبر دیگری نیز حاکی است، وزارت دین اندونزی طرح صدور گواهینامه برای سخنرانان و واعظان دینی را در دستور کار قرار داده و هدف از این طرح تربیت سخنرانانی با بینش ملی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار