تاریخ انتشار :

زیمبابوه،

اولین کارگاه گفت‌وگوی بینادینی بانوان مسلمان و مسیحی با موضوع «خشونت خانگی»

به همت سازمان زنان فاطمه زهرا(س) و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه، کارگاه گفت‌وگوی بینادینی بانوان مسلمان و مسیحی با موضوع «خشونت خانگی» در شهر «موتاره» این کشور برگزار شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و افزایش خشونت خانگی علیه زنان و لزوم بررسی نحوه عکس‌العمل جوامع دینی مسیحی و مسلمان در مورد افزایش این پدیده شوم، به همت سازمان زنان فاطمه زهرا(س) و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه، نخستین کارگاه گفت‌وگوی بینادینی بانوان با موضوع «خشونت خانگی» با حضور جمعی از بانوان مسلمان و مسیحی در شهر موتاره برگزار شد.

در ابتدای این نشست شایسته چیندانداری، از مرکز اسلامی امام حسین(ع) موتاره، از سخنرانان و حاضران در جلسه خواست که نظرات خود را در این باره به اشتراک بگذارند.

خانم ابیگیل موبفاوا به عنوان یکی از فعالان حوزه بانوان نیز به تبیین مفهوم «خشونت جنسیتی» پرداخت و توضیح داد که چگونه هر یک از دو جنس «زن» و «مرد» می‌تواند به عنوان «قربانی» در نظر گرفته شود.

وی با بررسی ریشه‌های اجتماعی، تاریخی و دینی این پدیده، نگاهی همه جانبه برای حل این معضل اجتماعی را خواستار شد.

سخنران بعدی کارگاه، هاجر ماکوئینجا، رئیس سازمان زنان فاطمه زهرا(س) بود که به تشریح نگاه اسلام به نحوه رفتار با بانوان و حمایت از آنان در خانواده پرداخت و از زنان خواست که بدون در نظر گرفتن نوع تفکر و سلیقه مربوط به خاستگاه دینی خود در مورد روشنگری جامعه برای زدودن مشکلات و مسائل مبتلابه جوامع به ویژه مسائل بانوان بکوشند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار