تاریخ انتشار :

کانادا

ویژه‌برنامه «ماه تاریخ مسلمانان» معرفی تاریخ و فرهنگ مسلمانان سیاه‌پوست

مقاومت و دستاوردهای مسلمانان سیاه‌پوست موضوع ویژه‌برنامه «ماه تاریخ مسلمانان» است که اکتبر هر سال با پرداختن به محوری خاص در کانادا برگزار می‌شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از مسلم لینک، هر ساله ماه اکتبر در کانادا «ماه تاریخ مسلمانان» نامگذاری شده است. در این ماه جشن‌ها، کنفرانس‌ها، فستیوال‌ها، بازارچه‌ها و مراسم مختلف دیگری در سراسر کانادا برای آشنایی مردم این کشور با فرهنگ، عقاید و تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

امسال این ماه با موضوع «مقاومت و دستاوردهای سیاه‌پوستان مسلمان» برگزار می‌شود و برخی از چهره‌های مشهور مسلمانان سیاه‌پوست و دستاوردهای آنان معرفی خواهد شد.

 

در پوستر مراسم اامسال تصویر چند چهره مشهور مسلمان از جمله «ایوب سلیمان دیالو» مبارز مسلمان قرن هجدهم که علیه تجارت بردگان در آمریکای دوران استعماری مبارزه کرد، به چشم می‌خورد. «توماس بلوئت» (Thomas Bluett) در سال ۱۷۳۴ در کتاب خود، خاطراتی از او را روایت کرده است؛ این کتاب از معدود منابع مهم درباره برده‌داری در قرن ۱۸ آمریکا به‌شمار می‌رود.

امسال همچنین «رادلف ویر» (Rudolph Ware) استاد تاریخ، برای آشنایی دانش‌آموزان این کشور با تاریخ و فرهنگ مسلمانان سیاه‌پوست، برنامه‌هایی برای مدارس کانادا برگزار می‌کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار