تاریخ انتشار :

فرانسه

واکنش دین ستیز نمایندگان فرانسوی به حجاب

جمعی از نمایندگان مجلس ملی فرانسه در جلسه‌ای به نشان اعتراض به حجاب داشتن یکی از شاهدان در صحن مجلس، کرسی‌هاشان را ترک کردند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از آناتولی، جمعی از نمایندگان مجلس ملی فرانسه روز پنجشنبه جلسه کمیسیون تحقیق را در اعتراض به حجاب اسلامی یکی از شاهدان در جلسه ترک کردند که این اقدام آن‌ها با واکنش‌های منفی گسترده‌ای مواجه شده است.

حضور مریم پوژتو نائب رئیس یکی از اتحادیه‌های دانشجویان فرانسه با حجاب اسلامی در جلسه کمیسیون تحقیق مجلس ملی واکنش این نمایندگان را برانگیخت. هدف از حضور او ادای شهادت در برابر اعضای کمیسیون در مورد تأثیر بحران شیوع ویروس کرونا بر روی زندگی کودکان و جوانان بود.

 

یکی از نمایندگان حزب راست‌گرای جمهوری‌خواهان پس از آغاز سخنان مریم پوژتو در تذکری آئین‌ نامه‌ای، پوشش حجاب وی را برخلاف «اصل لائیسیته» در جمهوری و مجلس ملی فرانسه خطاب کرد. در عین حال ساندرین مورک، رئیس کمیسیون تحقیق این تذکر داده شده از جانب وی را وارد ندانست.

 او تأکید کرد استفاده از نمادهای مذهبی از سوی افرادی که برای ادای شهادت در کمیسیون حاضر می‌شوند ممنوع نیست و آن‌ها باید آزادی حجاب داشته باشند.

پس از رد این تذکر آئین‌نامه‌ای شماری از نمایندگان حزب جمهوری‌خواهان به همراه یک نماینده از حزب حاکم «جمهوری به پیش» جلسه کمیسیون را به نشانه اعتراض ترک کردند

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار