تاریخ انتشار :

آلمان

برگزاری نمایشگاه بین المللی آنلاین هنر اسلامی در «برلین»

مرکز هنرهای زیبا و گالری هنر «معین الدین احمد» و دانشگاه اسلامی «علیگر» هند نمایشگاله هنر بین المللی مجازی را به طور مشترک برگزار می کنند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از « indiaeducationdiary»،مرکز هنرهای زیبا و گالری هنر «معین الدین احمد» و دانشگاه اسلامی «علیگر» هند نمایشگاه هنر بین المللی مجازی را به طور مشترک برگزار می کنند.

 

این نمایشگاه تحت عنوان «قدم زدن در زمان» در گالری هنر سه بعدی «برلین» آلمان با حضور ۷۰ هنرمند دعوت شده از ۱۶ کشور از جمله آمریکا،آلمان،ترکیه،عربستان و ۱۱۵ کار هنری برگزار می شود.

 

دکتر «حمیده طارق» مسئول برگزاری این نمایشگاه در مراسم افتتاحیه در این باره گفت: خاصیتی که هنر دارد این است که انسان را نسبت به دیگران پاسخگو می کند و در جایی که زندگی عمدتا با فعالیتهای مادی احاطه می شود، هنر می تواند شعور انسان را دوباره زنده کند.

 

وی افزود: برای کنار آمدن با خواسته های زمان حال که دنیای هنر هم تحت تأثیر آن قرار گرفته است ما باید روش های جدیدی را برای دسترسی عموم مردم به هنر ابداع کنیم.دکتر حمیده طارق همچنین گفت: اگرچه یک نمایشگاه هنری مجازی نمی تواند جای لذت دیدن یک اثر هنری را به صورت فیزیکی بگیرد اما می تواند در شرایط کنونی جایگزین مناسبی برای آن باشد.

 

پرفسور «بدر جهان»،رئیس مرکز هنرهای زیبا و گالری هنر «معین الدین احمد»  هم در این باره گفت: برگزاری نمایشگاه هنر مجازی در زمان شیوه جهانی ویروس کرونا نشان دهنده سرزندگی و مقاومت هنرمندانی است که سختی ها را تحمل می کنند و عذاب های خود را در قالب آثار هنری به نمایش می گذارند.

 

وی افزود: هنرمندان دعوت شده به این نمایشگاه همچنین بخشی از تلاش های آینده بخش هنرهای زیبا و گالری هنری معین الدین احمد خواهند بود و انجمن آنها به هنرآموزان کمک می کند تا با جامعه جهانی هنرمندان ارتباط برقرار کنند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار