نکاتی را خواهیم گفت که حتی در رساله‌ها نیست
«پرتو» تقویم مجازی خانم‌ها

«پرتو» یک نرم افزار یا اپلیکیشن زنانه است که تیم آن متشکل از زنان و مادرانی‌ست که هدف آنها برطرف کردن دغدغه‌های زنانه در مسائل شرعی و فقهی در یک فضای سالم است

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) زنان و مادران مسلمان به خوبی می‌دانند که در طول زندگی بدن‌ آن‌ها شرایط مختلف جسمی را تجربه می‌کند که هرکدام به صورت فقهی تکالیف خاصی را روی دوش‌شان قرار می‌دهد و آنها باید به آن عمل کنند. اما تشخیص این موارد به همین سادگی‌ها نیست و گاهی سوالات و شبهات پیچیده‌ای را به وجود می‌آورد که شاید نتوان جواب آن را از اطرافیان جویا شد و از طرفی ممکن است در رساله‌ها نیز جواب دقیقی پیدا نشود. البته حرف زدن در این باره برای خیلی از خانم‌ها هم سخت است و به قول معروف رویشان نمی‌شود با جزییات چیزی را بپرسند و همیشه این استرس را خواهند داشت که آیا امور عبادی‌شان را در این مورد درست انجام می‌دهند؟ یا نه

نرم افزار «پرتو» یک تقویم مجازی برای دوران قاعدگی خانم‌هاست با این تفاوت که می‌توانند ریز و درشت سوالات شرعی‌شان را جستجو کنند و یا با تیم آن در ارتباط باشند. نرم افزاری که در پشت صحنه آن گروهی خانم هستند که هدفشان ایجاد و تولید فضای محتوایی سالم و درست برای همه زنان جامعه است.

خانم آقاشاهی می‌گوید که همیشه نیاز و جواب به نیاز سبب به وجود آمدن ابزارهای مختلف شده است. پرتو نیز برای پاسخ به یک سری از مشکلات و خلاءهای اطلاعاتی زنان در زمینه سلامت و فقه به وجود آمده‌است:«نکته‌ای که زمینه کار را ایجاد می‌کند مشکلاتی است که این ایده‌ها از آن پدید می‌آیند. یکی از مشکلاتی که وجود داشت و ما را به این ایده رساند. مشکلات خانم‌ها در مواجهه با اختلالات هورمونی که ناشی از مشکلات سبک زندگی و یا تغذیه‌ای آنهاست.

از دغدغه‌های مهم گروه پرتو این است که محتواهای سالم زنانه به مخاطبانشان بدهند و برای آنها نیازسنجی‌های زائد نکنند:«یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فعالیت ما  این است که می‌خواهیم فضای فرهنگی اپلیکیشن پرتو، یک فضای اسلامی باشد و به خانم‌ها کمک کند که محتوای پاک دریافت کنند. حتی اگر مخاطب ما خانم‌های مسلمان یا شیعه نباشند باز هم بتوانند یک محتوای سالم، علمی و براساس نیازمندی‌های واقعی زنان دریافت کنند نه آن چیزی که از سوی جوامع دیگر به خورد زنان داده می‌شود. مثل محتواهایی درباره ژل و بوتاکس و محصولات آرایشی زائدی که برای زنان در فضاهای این‌چنینی بسیار تبلیغ می‌شود. محوریت محتواهای ما هم خانواده و سلامت یک زن برای پذیرش نقش مادری است. ما برای این موضوع تیم محتوایی از خانم‌های متخصص تغدیه، داروسازی، مامایی و حتی پزشک تشکیل دادیم و روی این موضوع هزینه و سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که این محتواهای سالم تولید شود.»

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما