تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا

انتشار مقاله «امام سجاد(علیه السلام) بازمانده فاجعه دلخراش کربلا» در رسانه‌های اوگاندا

رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین(ع)، مقاله «امام سجاد(ع) بازمانده فاجعه دلخراش کربلا» را در رسانه‌های مجازی و اجتماعی این کشور منتشر کرد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات، به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین(ع)، مقاله‌ای تحت عنوان «امام سجاد(ع) بازمانده فاجعه دلخراش کربلا» در رسانه‌های مجازی اوگاندا و صفحات اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، ایران ـ اوگاندا، مطالعات فرهنگی آفریقا و … منتشر شد.

در این مقاله آمده است: امام سجاد(ع) که در بین نیازمندان به صاحب‌الجراب مشهور بودند، به تأمین معاش زندگى افراد بى‌‏بضاعت و نیازمند توجه ویژه‌ای داشت، به طوری که آن حضرت به صورت‏ ناشناس و محرمانه براى نیازمندان و بینوایان انبان‌های نان و آذوقه بر دوش حمل می‌کردند.

در بخشی از مقاله آورده شده است: امام سجاد(ع) که بازمانده فاجعه دلخراش کربلا بود، به دلیل بیماری و تب شدید نتوانست در روز عاشورا در دفاع از تعالیم عالیه قرآن مجید، اسلام ناب و حفظ سنت‌های پیامبر اکرم(ص) علیه سپاه یزید مشارکت کند. این در حالی است که در روز عاشورای سال شصت و یک هجری قمری امام حسین(ع) به همراه دو فرزندش حضرت علی‌اکبر و علی‌اصغر، کودک شش ماهه و برادرش حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) و همه یاران و اصحاب فداکارش، بی‌رحمانه از سوی سپاه یزید قتل عام و به شهادت رسیدند.

در ادامه مقاله مطرح شده است: امام سجاد(ع) که در واقعه کربلا حضور فعال داشت و از آغاز مبارزه در کنار پدر بزرگوارش بود، پس از شهادت امام حسین‌(ع) در بیست و سه سالگی، به مقام امامت نایل آمد و در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط، رهبری مسلمانان و شیعیان را بر عهده گرفت. امام زین العابدین(ع) پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانش در کربلا، به همراه بازماندگان قافله حسینی به اسارت دشمن درآمد و در حالی که از بیماری رنج می‌برد، در غل و زنجیر دشمنان قرار گرفت و سختی‌های اسارت اهل البیت(ع) از کربلا به کوفه و از کوفه به شام را با صبر تحمل کردند.

در بخشی از مقاله رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا آمده است: از امام زین‌العابدین‌(ع) آثار ارزشمندی مانند مواعظ، احادیث، اشعار و ادعیه به جای مانده است. با شهادت امام زین العابدین(ع) و ائمه اطهار(ع)، سلامت اسلام اصیل و ناب برای همیشه تضمین و با قیام منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و تأسیس حکومت جهانی مبتی بر عدالت، صلح و سعادت اهداف انبیاء الهی، قیام کربلا و ائمه اطهار(ع) در سطح جهان عملی و تحقق خواهد یافت.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار