تاریخ انتشار :

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،

تداوم گفت‌وگوهای دینی ایران و یونان

دبیرکل امور ادیان وزارت آموزش یونان در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در آتن گفت: کاملاً مخالف اهانت به مقدسات دیگران هستیم و اگر چنین مسئله‌ای در مورد مسیحیت و یا هر مذهب دیگری در خاک یونان صورت گیرد، مراجع قانونی با آن برخورد خواهند کرد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کالانجیس، دبیرکل امور ادیان در وزارت آموزش، تحقیق و ادیان یونان با مهدی نیکخواه‌ قمی، رایزن فرهنگی ایران در آتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

کالانجیس در سخنانی در این دیدار، گفت‌وگوهای بینادینی دو کشور را مهم و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: نقش گفت‌وگوهای بینادینی و همکاری رهبران دینی دو کشور در توسعه روابط فرهنگی بسیار مهم است. خوشبختانه امسال توانستیم در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت‌وگوها را از طریق وبینار برگزار کرده و امیدوارم با رفع این مشکل دور بعدی گفت‌وگوها را در تهران برگزار کنیم.

ضرورت تداوم گفت‌وگوهای دینی ایران و یونان

دبیرکل امور ادیان در وزارت آموزش، تحقیق و ادیان یونان افزود: تلاش‌های صورت گرفته برای استمرار این گفت‌وگوها بسیار قابل تحسین و ارزشمند بوده و ما خواستار ادامه و تقویت این روند هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: سال گذشته با نظر مثبت وزیر و اسقف اعظم کلیسای ارتدکس یونان محتوای توافقنامه همکاری‌های مشترک پیگیری و پیش‌نویس آن نهایی شد، اما با توجه به تغییر دولت، باید تلاش کنیم که ضمن صحبت با وزیر جدید و موافقت وی در خصوص امضای موافقتنامه اقدامات لازم را انجام دهیم.

دبیرکل امور ادیان در وزارت آموزش، تحقیق و ادیان یونان افزود: توسعه همکاری‌های هنری و مذهبی میان هنرمندان دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

کالانجیس در خصوص اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی تأکید کرد: کاملاً مخالف اهانت به مقدسات دیگران هستیم و این روش را در راستای نزدیکی ملت‌ها نمی‌دانیم و اگر چنین مسئله‌ای در مورد مسیحیت و یا هر مذهب دیگری در خاک یونان صورت گیرد، مراجع قانونی با آن برخورد خواهند کرد و چنانچه داخل یونان صورت گیرد، مطمئناً نکوهش خواهد شد.

نیکخواه‌ قمی ضمن تشکر از حمایت‌های دبیرکل و همکارانشان در شکل‌گیری گفت‌وگوهای دینی و تشکر از مسئولان آکادمی مطالعات ادیان ولوس و دانشکده الهیات ارسطو در همکاری خوب و مؤثر با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان، خواستار توسعه این مناسبات شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در آتن اظهار کرد: همکاری شایسته تقدیری در خصوص گفت‌وگوهای دینی شکل گرفته اما می‌توان این همکاری را به ابعاد دیگر گسترش داد.

 

راهکارهای تقویت مناسبات دینی

وی تأکید کرد: اعطای بورس‌های مطالعاتی در حوزه اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی، برگزاری دوره‌های آنلاین مطالعات دینی، برگزاری نمایشگاه‌های هنر دینی و یا هنر قدسی و همنوایی در موسیقی‌های آئینی از دیگر وجوهی است که می‌تواند دامنه همکاری رایزنی فرهنگی ایران را با این وزارتخانه گسترش دهد.

رایزن فرهنگی کشورمان در آتن ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا این همکار‌ی‌ها در قالب ارتباطات شبکه‌ای قابل انجام است و مرکز فرهنگی ایران آمادگی کامل دارد تا هماهنگی لازم را در این خصوص به عمل آورد.

وی با تأکید بر ضرورت امضای موافقتنامه همکاری علمی و گفت‌وگوهای بینادینی، خواستار تلاش دبیرکل امور ادیان یونان برای آماده سازی نهایی این موافقتنامه شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار