تاریخ انتشار :

موریتانی

درخواست نماینده مجلس موریتانی، بر آموزش قرآن در مهدکودک‌های موریتانی

یک عضو پارلمان موریتانی از دولت این کشور خواست که به منظور ترقی و پیشرفت همه‌جانبه جامعه و برخورداری از نسلی سالم و آشنا به خصایص والای انسانی، دروس قرآنی در برنامه مهدکودک‌های سراسر این کشور گنجانده شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «الاخبار»، ولد الخلیفه، عضو پارلمان موریتانی، از دولت این کشور خواست که درس حفظ قرآن را در برنامه آموزشی کودکان در مهدکودک‌ها بگنجاند و منابع کافی و مشوق‌های لازم را در اختیار روحانیون و معلمان دینی برای مشارکت در این برنامه قرار دهد.

او در جلسه بررسی برنامه دولت محمد ولد بلال، نخست‌وزیر موریتانی، با تأکید بر حمایت پارلمان از برنامه‌های قرآنی در مراکز آموزشی کشورش، گفت: تربیت قرآنی یک ملت، فرزندان آن را در  راه راستی قرار می‌دهد و آرامش، برابری، عدالت و دوستی با دیگران را در آن ملت نهادینه می‌کند.

عضو پارلمان موریتانی راه‌اندازی کمپینی را برای الکترونیکی شدن آموزش‌ها در کلیه مدارس و مهدکودک‌ها و اختصاص یک رایانه یا تبلت به هر دانش‌آموز به ویژه در شرایط ناشی از کرونا خواستار شد و گفت: این اقدام سبب پیشرفت سریع کشورهای کوچک آفریقایی به سمت اقتصاد یکپارچه دیجیتال می‌شود.

ولد الخلیفه با اشاره به اهمیت ایجاد قطب‌های توسعه در مناطق مختلف این کشور، تأکید کرد: حمایت از تولیدات کشاورزی، شیلات، معادن و دامپروری موجب تثبیت جمعیت در مناطق اصلی و تقویت انسجام اجتماعی می‌شود و به  ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان در مناطق مختلف کمک می‌کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار