تاریخ انتشار :

هندوستان

ساخت مسجد با طراحی هندو اسلامی با هدف اتحاد

به گفته معمار اصلی پروژه ساخت مسجد در «آیودیا» هند این مسجد به شیوه و سبک هندو-اسلامی طراحی می شود و هدف از ساخت آن از بین بردن تفاوت ها و ایجاد پل ارتباطی میان جوامع مختلف در این شهر است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   به نقل از « hindustantimes»،معمار اصلی پروژه ساخت مسجد در «آیودیا» هند گفت: مسجدی که قرار است در شهر «آیودیا» واقع در ایالت «اوتار پرادش» ساخته شود به شیوه و سبک هندو-اسلامی طراحی می شود و هدف از ساخت آن از بین بردن تفاوت ها و ایجاد پل ارتباطی میان جوامع مختلف در این شهر است.

«اس ام اختر» (SM Akhtar)،رئیس دانشکده معماری در دهلی کل مجموعه ای را که قرار است در زمین پنج آکری روستای «دانیپور» ساخته شود طراحی می کند.

«اطهر حسین»،سخنگوی بنیاد فرهنگی هندو-اسلامی که بر ساخت این مجموعه نظارت دارد در این باره گفت: ما پروفسور اختر را به عنوان معمار مشاور برای این پروژه انتخاب کرده ایم و بنابراین او کل مجموعه ای را که مسجد بخشی از آن است،طراحی می کند.

اختر علاوه بر این مسجد زیرساخت های عمومی مانند یک بیمارستان،مرکز تحقیقاتی هندو-اسلامی و یک موزه را در این مجموعه طراحی می کند.به گفته این معمار متبحر،مسجد دانیپور در زمینی به مساحت ۱۵ هزار فوت مربع ساخته می شود و دارای ترکیبی از معماری هندو-اسلامی است.

وی در این باره گفت:ما از طریق این پروژه این فرصت را داریم تا جوامع را یک بار دیگر با هم متحد کنیم. مسجد تنها بخشی از این مجموعه است و ما قصد داریم ایده های جامع برای دستیابی به ارزشهایی مانند ارزش های انسانی،هندی و اسلامی روی این پروژه پیاده کنیم.رئیس دانشکده معماری در دهلی تاکید کرد: ما می خواهیم این مجموعه تنها برای یک جامعه واحد و بدون اختلاف باشد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار