تاریخ انتشار :

مدیر مدرسه علمیه الزهرا المرضیه

ماجرای کتابی که امام زمان علیه السلام به علامه مجلسی توصیه کردند

در شرح احوالات علامه محمد تقی مجلسی آمده برای حل برخی از مشکلات به امام زمان(عج) توسل یافتم، ایشان در عالم خواب مرا به صحیفه سجادیه ارجاع دادند و با انس با این کتاب مشکلاتم حل شد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  مدیر مدرسه علمیه الزهرا المرضیه(س) اصفهان در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، با اشاره به صحیفه سجادیه، گفت: این کتاب شامل ۵۴ دعا است و بعد از قرآن و نهج البلاغه مهمترین میراث مکتوب شیعه به شمار می آید.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: در این کتاب، امام سجاد(ع) به بسیاری از معارف دینی از جمله خداشناسی، انسان شناسی، عالم غیب، جهان شناسی  پرداخته و یکی از معروفترین دعاهای آن، دعای مکارم الاخلاق است.

وی یادآور شد: در شرح احوالات علامه محمد تقی مجلسی آمده برای حل برخی از مشکلات به امام زمان(عج) توسل یافتم، ایشان در عالم خواب مرا به صحیفه سجادیه ارجاع دادند و با انس با این کتاب مشکلاتم حل شد و در سطح شهر به تبلیغ این کتاب پرداختم، در نتیجه بخشی از مردم اصفهان به خاطر انس با این کتاب مستجاب الدعوه شدند.

استاد حوزه خواهران اصفهان، با بیان اینکه امام سجاد(ع) اواخر عمر شرفیشان کتاب صحیفه را نوشتند، گفت: مهمترین خصوصیت صحیفه سجادیه، دعایی بودن آن است و با توجه به فقر ذاتی انسان و غنای مطلق خداوند، در صورت همنشینی با معارف بالای صحیفه شعار تبدیل به شعور می شود و راه رسیدن به خداوند هموار و روشن می گردد.

خانم اشرف صدر ارحام،مدیر مدرسه علمیه الزهرا المرضیه(س) اصفهان با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) که فرمودند: هر کس دارای چهار خصلت باشد ایمانش کامل و گناهانش بخشوده خواهد شد و در حالتی خداوند را ملاقات می کند که از او راضی وخشنود است، این چهار خصلت را شامل تقوا وخود نگهداری، راست گویی و صداقت در تمام مراحل زندگی، حیا وپاکدامنی نسبت به تمام زشتی های شرعی وعرفی و خوش اخلاقی وخوش برخوردی با خانواده بیان کرد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار