تاریخ انتشار :

اوگاندا

قرائت صحیفه سجادیه در روز ملی دعای اوگاندا

همزمان با اعلام روز ملی دعا در اوگاندا از سوی رئیس‌جمهور این کشور، «صحیفه سجادیه» به همت رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا قرائت، ترجمه و تفسیر شد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با گسترش بیماری کرونا و افزایش تعداد قربانیان در این کشور برای ریشه‌کنی ویروس کرونا، «یووری کاگوتا موسیوینی»، رئیس‌جمهور اوگاندا (۸ شهریورماه) را که با تاسوعای حسینی مصادف بود، «روز ملی دعا» اعلام کرد و از مردم خواست در خانه‌های خود برای نابودی ویروس کووید ۱۹ به دعا و نیایش بپردازند.

از این رو، رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا در پاسخ به فراخوان رئیس‌جمهور اوگاندا با قرائت، ترجمه و تفسیر دعای هفتم صحیفه سجادیه در روز ملی دعا و مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا به ملت و دولت این کشور پیوست.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم تاسوعای حسینی در حضور جمعی از شخصیت‌های دینی و مبلغان اسلامی متن عربی و انگلیسی دعای هفتم صحیفه سجادیه را قرائت و به تشریح محتوای آن پرداخت که در رسانه‌های مجازی و صفحات اجتماعی انعکاس داشت.

وی در سخنانی ضمن معرفی صحیفه سجادیه و دعای هفتم امام سجاد(ع)، با بیان اینکه خواندن دعای این دعا هنگام دشواری‌ها، مصیبت‌ها، بیماری‌های فراگیر و سخت سفارش شده است، گفت: امام خامنه‌ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دعای هفتم صحیفه سجادیه را بسیار خوب و خوش‌مضمون برای نجات از بیماری ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن معرفی کرده‌اند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: امام سجاد(ع) در واقعه کربلا حضوری فعال داشت؛ اما در روز عاشورا بر اثر بیماری و تب شدید از جنگ با دشمنان بازماند تا به عنوان حجت خدا بر روی زمین امت را بعد از شهادت پدرش امام حسین(ع) هدایت و رهبری فرمایند.

قزلسفلی با اشاره به اعلام ۲۹ آگوست مصادف با تاسوعای حسینی به عنوان روز ملی دعا در اوگاندا برای ریشه‌کنی ویروس کرونا و تقارن آن با این مناسبت اسلامی اضافه کرد: فرصت معنوی مضاعفی است برای ملت اوگاندا تا از خداوند متعال بخواهند بیماری عالم‌گیر کووید ۱۹ را ریشه‌کن کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار