تاریخ انتشار :

اسلام هراسی

کمپین ضد اسلام‌هراسی با عنوان اسلامی که آن‌ها نمی‌دانند در واکنش به سوزاندن قرآن در سوئد

مجمع تحقیقات اسلامی وابسته به الازهر در مصر از راه‌اندازی کمپین مقابله با اسلام‌هراسی به زبان انگلیسی در فیس‌بوک و توئیتر خبر داد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از «الیوم السابع»، این مجمع در پایگاه اینترنتی خود از راه‌اندازی کمپین ضد اسلام‌هراسی با عنوان «Islam that they do not know» (اسلامی که آن‌ها نمی‌دانند) در واکنش به سوزاندن قرآن از سوی راستگرایان افراطی در جنوب سوئد خبر داد.

نظیر عیاد، دبیرکل مجمع تحقیقات اسلامی الازهر، در این باره اظهار کرد: این کمپین با هدف تصحیح تصویر اشتباه برخی از اسلام راه‌اندازی شده؛ تصویری که منشأ برخی اقدامات توهین‌کننده به مسلمانان و مقدسات آنان است و به پدیده نژادپرستی و افراط‌گرایی ضد ادیان دامن می‌زند و حس تنفر و کینه میان پیروان ادیان را شعله‌ور می‌کند.

وی افزود: این کمپین در پی اعلام مخالفت الازهر با اقدامات نژادپرستانه‌ای راه‌اندازی شد که نقض آزادی بیان بدون کوچک‌ترین احترام به اعتقادات دیگران و مقدسات آنان به شمار می‌آید.

به گفته وی، کمپین مقابله با اسلام‌هراسی بر اعلام موضع اسلام و پیامبر(ص) بر مسائل مختلف متمرکز خواهد بود و از این طریق چهره حقیقی اسلام و نحوه تعامل این دین با مسائل گوناگون تبیین خواهد شد.

معرفی اسلام به عنوان دین رحمت، دوستی، انسانیت و عدالت، تأکید این دین بر انسانیت انسان‌ها بدون توجه به رنگ، نژاد و دین و مخالفت اسلام با هر گونه اقداماتی که کینه و نفرت را سبب می‌شود از دیگر اهداف راه‌اندازی کمپین است.

یادآور می‌شود، جمعه گذشته، هفتم شهریورماه، پس از سوزاندن یک نسخه قرآن در منطقه «روزنگارد» شهر مالمو در سوئد، که فیلم آن به شکلی گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، معترضان به خیابان‌ها ریختند و تنش بالا گرفت.

راسموس پالودن، رهبر یکی از احزاب افراط‌گرای دانمارک، برای برپایی تظاهرات و سوزاندن قرآن فراخوان داده و قرار بود خود در این تظاهرات شرکت کند، اما نیروهای امنیتی سوئد از ورودش به این کشور جلوگیری کردند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار